عوارض کاهش عملکرد قلب پس از سکته

سلام مادرم ۷۵ سالشه ۱۰ سال پیش به خاطر سکته ۲۵درصد از قلبش کار میکرد عمل هم نکرد. حالش تقریبا خوب بود الان دو سه روزه خیلی دچار ضعف و درد پا شده دکتر میگه قلبش ۱۵ درصد شده آیا باتری فایده داره؟ دکتر میگه معلوم نیست. باید چکار کنیم؟عمل می تونه بکنه؟خواهشا راهنمایی کامل بکنید. متشکرم.
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
بعلت سکته یک قسمت از قلب خونرسانیش دچار مشکل می‌شه و به مرور زمان عملکرد قلب کاهش پیدا میکنه و بیمار دچار نارسایی قلب در پمپاژ خون می‌شود، معمولا با قرص کنترل می‌شه نه باعمل جراحی.
0
سلام
متاسفانه عملکرد قلب مادرتان به شدت کاهش پیدا کرده است.
ایشان باید حتما به صورت مرتب زیر نظر متخصص قلب، فوق تخصص نارسایی قلبی باشند.
برنامه فعالیت روزانه، رژیم غذایی، وضعیت ریه‌ها و وضعیت سلول‌ها و الکترولیت‌های خون باید به صورت مرتب بررسی شود.
لطفا سریعتر اقدام کنید چون بدون اینکه متوجه باشید ایشان بیشتر و بیشتر ناتوان خواهند شد.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت بدتر شدن حال مادرتان پیشرفت کاردیومیوپاتی ایسکمیک پس از سکته است که در بیشتر موارد باعث کاهش توان پمپاژ قلب و تجمع مایعات، خستگی و ضعف اندام می‌شود.
نگران نباشید؛ این وضعیت قابل بررسی است اما نیاز به ارزیابی سریع دارد.
تصمیم درباره «باتری» (پیسمیکر/CRT یا ICD)، عمل جراحی یا درمان‌های پیشرفته بستگی به کلیت وضعیت پزشکی، علائم، اکو و آزمایشات دارد و در همه موارد قابل قضاوت از راه دور نیست.
راهکار‌های عملی:
- استراحت و محدود کردن فعالیت سنگین؛ پاها را بالا نگه دارید تا ورم کمتر شود.
- دارو‌ها را دقیقاً طبق نسخه مصرف کنید و لیست دارو‌ها و آخرین اکو/آزمایش را آماده داشته باشید.
- وزن روزانه یادداشت کنید و نمک و مایعات را طبق توصیه کاهش دهید.
- از دارو‌های ضدالتهابی خوراکی بدون نظر پزشک خودداری کنید.
علائم هشدار:
- تنگی نفس شدید یا نفس‌زدن در حال استراحت
- درد قفسه سینه یا غش/از دست دادن هوشیاری
- ورم ناگهانی، درد یا قرمزی یک پا (احتمال لخته)
تخصص پیشنهادی: قلب و عروق

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.