سلام من امروز اولین روز پی ام اس هستم ولی از چند روز پیش درد زیر دل خفیف ام شروع شده میتونه علائم پریودی باشه
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام بله ممکنه درد قاعدگی باشه و هنوز خونریزی شروع نشده باشه. البته اگر ادامه داشت و قاعدگی شروع نشد حتما به متخصص زنان یاپزشک عمومیمراجعه کنید تا معاینه شوید.
احتمالاً درد زیر دل شما ناشی از کرامپهای قاعدگی یا سندرم پیش از قاعدگی است. در بیشتر موارد این دردها طبیعی و گذرا هستند و جای نگرانی شدید ندارد مگر اینکه شدت یا الگوی غیرطبیعی داشته باشد. «راهکارهای عملی:» -کمپرس گرم روی پایین شکم ۱۵–۲۰ دقیقه چند بار در روز. - مسکنهای بدون نسخه مثل ایبوپروفن یا استامینوفن طبق دوز توصیهشده و همراه غذا. - استراحت، پیادهروی سبک یا کششهای ملایم و اجتناب از کار فیزیکی سنگین. - کاهش مصرف کافئین و نمک، نوشیدن مایعات کافی و ثبت زمان و شدت درد برای پیگیری. «علائم هشدار:» - درد بسیار شدید یا ناگهانی که مانع حرکت یا تنفس میشود. - خونریزی خیلی زیاد (تعویض پد یا کاپ هر ساعت) یا لخته بزرگ و ناتوانکننده. - تب بیش از ۳۸ درجه، تهوع و استفراغ مداوم یا سرگیجه و غش. «تخصص پیشنهادی:» متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.