درد زیر دل قبل از پریودی: علت و کمک فوری

سلام
من امروز اولین روز پی ام اس هستم ولی از چند روز پیش درد زیر دل خفیف ام شروع شده
میتونه علائم پریودی باشه
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
بله ممکنه درد قاعدگی باشه و هنوز خونریزی شروع نشده باشه.
البته اگر ادامه داشت و قاعدگی شروع نشد حتما به متخصص زنان یا پزشک عمومی مراجعه کنید تا معاینه شوید.
0
سلام
ممکنه علایم کیست یا پریودی و باشه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً درد زیر دل شما ناشی از کرامپ‌های قاعدگی یا سندرم پیش از قاعدگی است.
در بیشتر موارد این درد‌ها طبیعی و گذرا هستند و جای نگرانی شدید ندارد مگر اینکه شدت یا الگوی غیرطبیعی داشته باشد.
«راهکار‌های عملی:»
- کمپرس گرم روی پایین شکم ۱۵۲۰ دقیقه چند بار در روز.
- مسکن‌های بدون نسخه مثل ایبوپروفن یا استامینوفن طبق دوز توصیه‌شده و همراه غذا.
- استراحت، پیاده‌روی سبک یا کشش‌های ملایم و اجتناب از کار فیزیکی سنگین.
- کاهش مصرف کافئین و نمک، نوشیدن مایعات کافی و ثبت زمان و شدت درد برای پیگیری.
«علائم هشدار
- درد بسیار شدید یا ناگهانی که مانع حرکت یا تنفس می‌شود.
- خونریزی خیلی زیاد (تعویض پد یا کاپ هر ساعت) یا لخته بزرگ و ناتوان‌کننده.
- تب بیش از ۳۸ درجه، تهوع و استفراغ مداوم یا سرگیجه و غش.
«تخصص پیشنهادی:»
متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.