کم‌وزنی نوزاد با اگزما و کولیک؛ چه شیرخشکی؟

پسرم دو ماه ده روزش هست وزن الانش چهارهفتصد ب دنیا اومد دوکیلو پونصد پنجاه بوده الان درمانگاه گفته وزنش کمه شیرخشک بخوره در صورتی ک اگزما کولیک داره چه شیرخشک بخوره خوبه
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
بنظر می رسد که افزایش وزن خوبی داشته و نیاز به شیرخشک ندارد.
حتما به پزشک کودکان مراجعه نمایید تا رشد شیرخوار شما بدقت پایش شود و در مورد راه‌های افزایش شیر مادر راهنمایی شوید و اگر نیاز به شیر کمکی بود از شیرخشک‌های هایپو آلرژن استفاده کنید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً کم‌وزنی فعلی ناشی از وزن کم هنگام تولد یا دریافت ناکافی شیر به‌خاطر ناراحتی ناشی از اگزما و کولیک است.
در بیشتر موارد با تنظیم تغذیه و کنترل اگزما رشد قابل بهبودی دارد و لازم نیست بیش از حد نگران باشید.
راهکار‌های عملی:
- وزن‌کشی هفتگی و ثبت مقادیر تا پیگیری رشد.
- تغذیه به‌موقع و بیشتر شدن دفعات شیرگیری؛ در شیردهی کمک مشاور شیردهی بگیرید.
- استفاده منظم مرطوب‌کننده ملایم و مراقبت پوستی طبق دستور پزشک برای کاهش درد و بهتر شدن تغذیه.
- قبل از تغییر شیر، با پزشک اطفال مشورت کنید؛ در صورت شک به حساسیت پروتئین شیر گاو، اغلب پزشک شیرخشک‌های هیدرولیزشده توصیه می‌کند و در موارد شدید فرمول‌های آمینواسیدی.
علائم هشدار:
- توقف یا کاهش وزن قابل توجه طی هفته‌ها.
- خشکی شدید، کاهش تعداد ادرار یا بی‌حالی غیرمعمول.
- تب، استفراغ مداوم یا دشواری در تنفس.
تخصص پیشنهادی: پزشک اطفال

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.