پسرم دو ماه ده روزش هست وزن الانش چهارهفتصد ب دنیا اومد دوکیلو پونصد پنجاه بوده الان درمانگاه گفته وزنش کمه شیرخشک بخوره در صورتی ک اگزماکولیک داره چه شیرخشک بخوره خوبه
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام بنظر می رسد که افزایش وزن خوبی داشته و نیاز به شیرخشک ندارد. حتما به پزشک کودکان مراجعه نمایید تا رشد شیرخوار شما بدقت پایش شود و در مورد راههای افزایش شیر مادر راهنمایی شوید و اگر نیاز به شیر کمکی بود از شیرخشکهای هایپو آلرژن استفاده کنید.
احتمالاً کموزنی فعلی ناشی از وزن کم هنگام تولد یا دریافت ناکافی شیر بهخاطر ناراحتی ناشی از اگزما و کولیک است. در بیشتر موارد با تنظیم تغذیه و کنترل اگزما رشد قابل بهبودی دارد و لازم نیست بیش از حد نگران باشید. راهکارهای عملی: - وزنکشی هفتگی و ثبت مقادیر تا پیگیری رشد. - تغذیه بهموقع و بیشتر شدن دفعات شیرگیری؛ در شیردهی کمک مشاور شیردهی بگیرید. - استفاده منظم مرطوبکننده ملایم و مراقبت پوستی طبق دستور پزشک برای کاهش درد و بهتر شدن تغذیه. - قبل از تغییر شیر، با پزشک اطفالمشورت کنید؛ در صورت شک به حساسیت پروتئین شیر گاو، اغلب پزشک شیرخشکهای هیدرولیزشده توصیه میکند و در موارد شدید فرمولهای آمینواسیدی. علائم هشدار: - توقف یا کاهش وزن قابل توجه طی هفتهها. - خشکی شدید، کاهش تعداد ادرار یا بیحالی غیرمعمول. - تب، استفراغ مداوم یا دشواری در تنفس. تخصص پیشنهادی: پزشک اطفال
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.