علت تهوع بعد از قرص اورژانسی

چهار روز پیش رابطه داشتم و داخل واژن ریخته شد بعد سه ساعت قرص اورژانسی خوردم و
دو روز پیش دوباره سکس داشتم ولی روی واژه ریخته شده بود و بعد پنج شیش ساعت دوباره قرص مصرف کردم الان حالت تهوع دارم امکان بارداری هست ؟
9 آبان 1405

پاسخ پزشکان

خلاصه پاسخ پزشک بازبینی‌شده توسط پزشک تأییدشده
وقت به خیر ممکنه به علت نوسان هورمونی دچار حالت تهوع شده باشید در صورت تاخیر یکهفته از زمان سیکل ماهانه تست خون بتا انجام بدین
— دکتر پگاه یاوری، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مشاهده پاسخ کامل
0
وقت به خیر ممکنه به علت نوسان هورمونی دچار حالت تهوع شده باشید در صورت تاخیر یکهفته از زمان سیکل ماهانه تست خون بتا انجام بدین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

در بیشتر موارد احتمالاً تهوع شما عارضه جانبی قرص اورژانسی است؛ احتمال بارداری در چند روز کوتاه پس از تماس جنسی کمتر است و تشخیص قطعی نیاز به زمان دارد.
آرام باشید، اغلب این تهوع گذراست.
راهکارهای عملی:
1 مایعات فراوان و وعده‌های غذایی سبک و کم‌چرب مصرف کنید (نان خشک، بیسکویت ساده).
2 زنجبیل یا چای نعناع برای کاهش تهوع مفید است؛ استراحت کنید و از حرکت شدید پرهیز نمایید.
3 در صورت استفراغ ظرف دو ساعت پس از خوردن قرص، احتمال کاهش اثر دارو وجود دارد؛ برای مشاوره و احتمال تکرار یا اقدامات دیگر با متخصص زنان تماس بگیرید.
4 برای اطمینان از عدم بارداری، تست حاملگی را حداقل سه هفته پس از آخرین تماس جنسی انجام دهید.
علائم هشدار:
1 استفراغ مداوم یا ناتوانی در نوشیدن مایعات.
2 خونریزی شدید یا درد شکم شدید.
3 تب بالا یا علائم عفونت.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.