ورم پا، آب آوردن بیضه و تنگی‌نفس؛ احتمال احتباس مایع

از سال ۱۴۰۱درگیرم حس میکنم فقط زمستون تشدید میشه
13 اسفند 1404 آخرین بروزرسانی: 26 اسفند 1404

پاسخ پزشکان

0
درود،
حتما در اسرع وقت از لحاظ قلبی بررسی شوید و اکوکاردیوگرافی انجام دهید.
0
علایمی که فرمودید در نارسایی قلبی هم دیده می‌شه
البته ممکنه
تشخیص دقیق با نوار قلب اکو و معاینه مقدور هست
0
سلام،
حتما نیاز به انجام اکو توسط فردی دقیق جهت بررسی عملکرد سیستولی و دیاستولی قلب و اندازه گیری فشار ریه است
0
سلام خدمت شما
عرض شود که برای اکو، حتما مراجعه کنید تا بررسی شوبد

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت علائم شما احتباس مایع بدن است که در بیشتر موارد به‌دنبال نارسایی قلبی یا اختلال کلیوی ایجاد می‌شود.
نگران نباشید؛ با بررسی مناسب اغلب قابل کنترل است.
راهکار‌های عملی:
- مصرف نمک را کاهش دهید و از غذای پرنمک اجتناب کنید.
- هنگام استراحت پاها را بالا بگذارید و از نگهدارنده حمایتی بیضه (در صورت درد) استفاده کنید.
- وزن روزانه ثبت کنید و هر روز صبح بعد از ادرار وزن را یادداشت کنید.
- از دارو‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی بدون نظر پزشک خودداری کنید.
علائم هشدار:
- تنگی‌نفس شدید یا احساس خفگی در استراحت یا درازکش
- درد ناگهانی، قرمزی یا ورم سریع و دردناک در بیضه
- کاهش قابل‌توجه ادرار، ضعف یا غش و درد قفسه سینه
تخصص پیشنهادی: متخصص قلب و عروق

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.