سوزش و قرمزی پای راست: علت و کمک فوری

در بیشتر مواقع سوزش داره موقع نشستن بیشتر میشه سوزش تقریبا بین انگشت شصت. وکناریشه
23 اسفند 1404

پاسخ پزشکان

0
درود،
با توجه به شرح حال مختصر نمی‌توان قضاوت دقیق کرد و بهتر است معاینه شوید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً سوزش همراه با قرمزی و ورم در کناره یا ریشه انگشت شست در بیشتر موارد ناشی از التهاب حاد مانند نقرس یا عفونت سطحی (سلولیت) است. نگران نباشید؛ بسیاری موارد با اقدامات سریع قابل کنترل‌اند اما نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
1 پا را استراحت دهید و بالاتر از سطح قلب نگاه دارید تا ورم کاهش یابد.
2 محل را با آب و صابون بشویید و خشک نگه دارید؛ از مالیدن شدید خودداری کنید.
3 کمپرس سرد 1520 دقیقه هر 23 ساعت برای کاهش درد و ورم استفاده کنید.
4 در صورت امکان عکس از ناحیه بگیرید و برای درد شدید یا تب از استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید مگر منع پزشکی داشته باشید.
علائم هشدار:
1 تب یا لرز همزمان با قرمزی.
2 گسترش سریع قرمزی/ورم یا خطوط قرمز به سمت ساق.
3 ترشح چرکی، خونریزی یا افزایش شدید درد و بی‌حسی.
تخصص پیشنهادی: اورژانس

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.