درد بالای قلب، کتف و بازوی چپ بعد از غذا — علل و راهکار

دخترم بعد ازاینکه شام میخوره بالای قلب و دست چپ و کتفش درد میگیره اکو و نوار قلبم داده سالم بوده دوسال پیش هم معده درد داشت و حالت تهوع اندوسکوپی داد هلی باکتری داشت درمان شد
30 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر اگر از نظر قلبی مشکلی نبوده جهت درمان مشکل گوارشی اقدام کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این درد‌ها بعد از غذا بازتابی از مری یا معده (ریفلاکس یا اسپاسم مری) یا در بیشتر موارد درد عضلانی-استخوانی ناشی از وضعیت بدن هنگام غذا خوردن است.
با توجه به نرمال بودن اکو و نوار قلب، خطر فوری قلبی در اکثر موقعیت‌ها کمتر است اما بررسی بیشتر ممکن است لازم باشد.
راهکار‌های عملی:
- و عده‌های کوچکتر و آهسته‌تر بخورید؛ از پرخوری پرهیز کنید.
- بعد از غذا حداقل ۲ ساعت دراز نکشید و هنگام خواب سر و تنه را کمی بالاتر قرار دهید.
- از غذا‌های چرب، تند، کافئین‌دار، الکل و نوشابه‌های گازدار خودداری کنید.
- کمپرس گرم و کشش ملایم شانه/گردن برای درد‌های عضلانی؛ در صورت سوزش معده می‌توانید از ضداسید‌های بدون نسخه استفاده کنید.
علائم هشدار:
- درد قفسه سینه شدید یا فشار قفسه که با استراحت بهتر نمی‌شود.
- تنگی نفس، تعریق سرد، سرگیجه یا غش.
- درد منتشر به فک، گردن یا بازوی چپ همراه با حالت تهوع یا استفراغ شدید.
تخصص پیشنهادی: متخصص گوارش

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.