تاخیر پریودی با تست بتا منفی؛ چه کار کنم؟

توی اقدام بارداری هستم ۱۵ روزه از پریودیم عقب افتاده ازمایش بتام هم منفی بود ۸ روز از پریودمم عقب افتاده بود ک تست گداشتم منفی بود ولی خیلی خسته ام دل دردو کمر درد و پهلوی سمت راستم درد میکنه یبوست و نفخ هم دارم ساق پام درد میکنه یعنی مشکل از کجاس
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
اگر بتا منفی بوده به پزشک برای تجویز دارو مراجعه شود
0
اگر ازمایش خون بارداری منفی بوده برای بررسی مراجعه کنید ممکنه مشکل تیرویید، استرس و باشه
0
بهتر است سونوگرافی جهت بررسی از نظر کیست تخمدان و وضعیت رحم انجام دهید.
و همچنین آزمایش‌های هورمونی جهت بررسی علت کمک کننده خواهد بود.
0
ممکن هست تیتر بتا پایین است همور و منفی نشان داده یک هفنه بعد تکرار کنید در صورت منفی بودن سونو گرافی و بررسی هورمونی

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً دو حالتی که در بیشتر موارد مطرح است عبارت‌اند از: بارداری بسیار زود با سطح پایین هورمون بتا که تست ادراری منفی شود، یا مشکل غیر بارداری مانند کیست تخمدان یا اختلال هورمونی.
نگران نباشید ولی درد یک‌طرفه و علائم همراه نیاز به پیگیری دارد.
راهکار‌های عملی:
- انجام آزمایش خون کمی برای هورمون بتا و تکرار هر 4872 ساعت تا روند افزایش یا عدم افزایش مشخص شود.
- استراحت کافی، مایعات زیاد، غذا‌های پرفیبر برای کاهش یبوست و استفاده از پاراستامول برای درد در صورت نیاز.
- کیسه آب گرم روی شکم یا پهلو برای تسکین درد و اجتناب از فعالیت سنگین.
- در صورت ادامه درد، انجام سونوگرافی توسط متخصص برای بررسی کیست یا بارداری خارج رحمی.
علائم هشدار:
- درد ناگهانی شدید یا خونریزی قاعدگی بسیار زیاد.
- غش، سرگیجه شدید، تپش قلب یا ضعف که نشانه خونریزی داخلی باشد.
- تب بالا یا ترشحات بدبو از واژن.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.