توی اقدام بارداری هستم ۱۵ روزه از پریودیم عقب افتاده ازمایش بتام هم منفی بود ۸ روز از پریودمم عقب افتاده بود ک تست گداشتم منفی بود ولی خیلی خسته ام دل دردو کمر درد و پهلوی سمت راستم درد میکنه یبوست و نفخ هم دارم ساق پام درد میکنه یعنی مشکل از کجاس
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام اگر بتا منفی بوده به پزشک برای تجویز دارو مراجعه شود
احتمالاً دو حالتی که در بیشتر موارد مطرح است عبارتاند از: بارداری بسیار زود با سطح پایین هورمون بتا که تست ادراری منفی شود، یا مشکل غیر بارداری مانند کیست تخمدان یا اختلال هورمونی. نگران نباشید ولی درد یکطرفه و علائم همراه نیاز به پیگیری دارد. راهکارهای عملی: - انجام آزمایش خون کمی برای هورمون بتا و تکرار هر 48–72 ساعت تا روند افزایش یا عدم افزایش مشخص شود. -استراحت کافی، مایعات زیاد، غذاهای پرفیبر برای کاهش یبوست و استفاده از پاراستامول برای درد در صورت نیاز. - کیسه آب گرم روی شکم یا پهلو برای تسکین درد و اجتناب از فعالیت سنگین. -در صورت ادامه درد، انجام سونوگرافی توسط متخصص برای بررسی کیست یا بارداری خارج رحمی. علائم هشدار: - درد ناگهانی شدید یا خونریزی قاعدگی بسیار زیاد. - غش، سرگیجه شدید، تپش قلب یا ضعف که نشانه خونریزی داخلی باشد. - تب بالا یا ترشحات بدبو از واژن. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.