سلام وقت بخیر من تقریبا از سه یا چهار ماه پیش هر از گاهی دپار پرش پلک راست میشم و گاهی حتی چند بار در روز در مواقع کار با گوشی یا سیستم و یا استرس تشدید میشه یه مدت هم کلا خیلی کم شده بود یا موقع عطسه کردن شروع ب پرش میکنه چشم پزشکی هم رفتم یه مقدار خشکی چشم دارم ک از قطره اشک مصنوعی استفاده میکنم و قرص ویتامین ب۱ ۳۰۰ دادند ایا نگران کننده هست و نیاز ب پیگیری بیشتر داره؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر انقباض غیرارادی پلک معمولا نگران کننده نیست و به علت خسنگس و استرس و گاهی کمبود منیزیم ایجاد می شود
احتمالاً این پرش پلک راست (میوکیمییا) در بیشتر موارد خوشخیم است و با خستگی، کمخوابی، استرس یا خشکی چشم تشدید میشود؛ جای نگرانی شدید نیست اما باید پیگیری شود اگر طولانی یا شدید شد. راهکارهای عملی: - ادامه مصرف قطره اشک مصنوعی و شستوشوی پلک با آب و لرم و کمپرس گرم ملایم روزی ۵–۱۰ دقیقه. - استراحت چشمی هنگام کار با صفحهنمایش: هر ۲۰ دقیقه ۲۰ ثانیه به فاصله دور نگاه کنید و پلکزدن را عمداً بیشتر کنید. - کاهش مصرف کافئین و سیگار و مدیریت استرس با نفسعمیق یا تمرینات آرامسازی. -خواب کافی و مصرف مکملهای تجویزی پزشک را طبق دستور ادامه دهید. علائم هشدار: - افتادگی پلک یا ضعف یکطرفه صورت. - اختلال شدید یا ناگهانی در دید یا درد چشم مداوم. - تداوم یا بدتر شدن پرش بیش از دو هفته یا افزایش فرکانس شدید. تخصص پیشنهادی: چشمپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.