آیا سردرد شدید میگرنی و تشنج با شیمی درمانی ارتباطی دارد؟

آیا سردرد شدید میگرنی و تشنج با شبمی درمانی ارتباطی دارد ؟
5 بهمن 1402

پاسخ پزشکان

خلاصه پاسخ پزشک بازبینی‌شده توسط پزشک تأییدشده
شیمی درمانی به علت این که استرس زیادی به فرد وارد میکند میتواند باعث عود میگرن شود اما سبب اولیه آن نخواهد بود. بهتر هست برای این مورد به پزشک مراجعه کنید.
— دکتر سهیلا حسن زاده، متخصص بیماری های داخلی مشاهده پاسخ کامل
0
بله این احتمال وجود دارد ولی بهتر است توسط متخصص داخلی اعصاب بررسی شوید
0
سلام
میگرن سردرد عصبی و مزمن است ربطی به شیمی درمانی ندارد.
بهتر است با پزشک مغز اعصاب مشورت کنید
0
شیمی درمانی به علت این که استرس زیادی به فرد وارد میکند میتواند باعث عود میگرن شود اما سبب اولیه آن نخواهد بود.
بهتر هست برای این مورد به پزشک مراجعه کنید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

سردرد شدید میگرنی و تشنج دو نوع مشکلات متفاوت در سیستم عصبی هستند.
این دو به‌طور مستقل از یکدیگر بروز می‌کنند و علاقه‌ای به یکدیگر ندارند.
علت آن‌ها نیز متفاوت است.
سردرد شدید میگرنی ممکن است به عوامل ژنتیکی، تغذیه، استرس و... بستگی داشته باشد.
از طرف دیگر، تشنج‌ها ناشی از عواملی مانند اختلالات الکترولیتی، اختلالات متابولیکی، مشکلات عضلانی و... می‌باشند. بنابراین، شیمی درمانی برای هرکدام از این بیماری‌ها باید جداگانه و با توجه به علت و شدت آن‌ها تجویز شود.

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.