ازدواج با فردی که مشکل قلبی دارد

سلام وقتتون بخیر مشکلاتم و بیماریم رو نوشتم
من الان چند وقته که به خودم میگم بخاطر مشکلاتم تا آخر عمرم باید مجرد بمانم و حتی دارم کاری میکنم که بپذیرم چون من براشون سربار حساب میشم
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
درود،
مدارک قلبی را بارگزاری بفرمایید.
جهت کاهش اضطراب با روانپزشک نیز مشورت داشته باشید.
0
با سلام و آرزوی سلامتی
برای شما.
معمولا از نظر پزشکی منعی جهت ازدواج وجود ندارد اما همه ما ممکن است بیماری‌های داشته باشیم که زندگی ما و خانواده ی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
در مورد نوع و شدت بیماری و مراقبت‌های لازم حتما باید با متخصص قلب مشورت کنید.
در نهایت ازدواج کردن و مجرد ماندن یک تصمیم شخصی است و ممکن است بعد از بازگو کردن مشکلات و محدودیت‌ها شخصی آن را بپذیرد.
اگر احساس سربار بودن و ناامیدی دارید بهتر است به روانپزشک مراجعه کنید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احساس شما احتمالاً ناشی از اضطراب و احساس گناه درباره بار آوردن برای دیگری است؛ در بیشتر موارد این حس‌ها قابل مدیریت‌اند و به معنی لزوم تنها ماندن نیست، آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
- همین الآن نگرانی‌ها و سوالات خود را روی کاغذ بنویسید تا روشن شوند.
- با شریک یا نامزد صحبت شفاف و مشخص درباره نقش‌ها، انتظارات و امکان مراقبت مشترک داشته باشید.
- از پزشک هر دو نفر درباره شدت بیماری و نیاز‌های مراقبتی اطلاعات بگیرید.
- نوبت مشاوره روان‌شناسی یا مشاوره خانواده بگیرید تا راهبرد‌های حمایتی و مرزگذاری بیاموزید.
علائم هشدار:
- افکار مستمر به آسیب زدن به خود یا خودکشی.
- ناتوانی شدید در انجام کار‌های روزمره یا ترک درمان‌های ضروری.
- تپش قلب بسیار شدید، درد قفسه سینه یا تنگی نفس که جدید است.
تخصص پیشنهادی: روان‌شناسی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.