سلام وقتتون بخیر مشکلاتم و بیماریم رو نوشتم من الان چند وقته که به خودم میگم بخاطر مشکلاتم تا آخر عمرم باید مجرد بمانم و حتی دارم کاری میکنم که بپذیرم چون من براشون سربار حساب میشم
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
درود، مدارک قلبی را بارگزاری بفرمایید. جهت کاهش اضطراب با روانپزشک نیز مشورت داشته باشید.
با سلام و آرزوی سلامتی برای شما. معمولا از نظر پزشکی منعی جهت ازدواج وجود ندارد اما همه ما ممکن است بیماریهای داشته باشیم که زندگی ما و خانواده ی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. در مورد نوع و شدت بیماری و مراقبتهای لازم حتما باید با متخصص قلبمشورت کنید. در نهایت ازدواج کردن و مجرد ماندن یک تصمیم شخصی است و ممکن است بعد از بازگو کردن مشکلات و محدودیتها شخصی آن را بپذیرد. اگر احساس سربار بودن و ناامیدی دارید بهتر است به روانپزشکمراجعه کنید.
احساس شما احتمالاً ناشی از اضطراب و احساس گناه درباره بار آوردن برای دیگری است؛ در بیشتر موارد این حسها قابل مدیریتاند و به معنی لزوم تنها ماندن نیست، آرام باشید. راهکارهای عملی: - همین الآن نگرانیها و سوالات خود را روی کاغذ بنویسید تا روشن شوند. - با شریک یا نامزد صحبت شفاف و مشخص درباره نقشها، انتظارات و امکان مراقبت مشترک داشته باشید. - از پزشک هر دو نفر درباره شدت بیماری و نیازهای مراقبتی اطلاعات بگیرید. - نوبت مشاوره روانشناسی یا مشاوره خانواده بگیرید تا راهبردهای حمایتی و مرزگذاری بیاموزید. علائم هشدار: - افکار مستمر به آسیب زدن به خود یا خودکشی. - ناتوانی شدید در انجام کارهای روزمره یا ترک درمانهای ضروری. - تپش قلب بسیار شدید، درد قفسه سینه یا تنگی نفس که جدید است. تخصص پیشنهادی: روانشناسی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.