روز ۱۲ پس از انتقال جنین و بیبیچک منفی؛ چهکار کنم؟
سلام روز۱۲انتقال جنین هستم جنین ۶Aبود امروز صبح بی بی چک زدم وجواب منفی شد حتی حاله ای هم ننداخت ممکنه زود برای نتیجه اقدام کرده باشم جای امیدواری هست ک هنوزم باردارباشم
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
منفی بیبیچک در روز 12 ممکنه زودهنگام باشه. آزمایش خون بتا دقیقتره. داروها و پروژسترون رو قطع نکنید. روز 14 آزمایش خون بتا بدید. هنوز جای امیدواری هست.
احتمالاً علت منفی بودن بیبیچک در روز ۱۲ این است که سطح هورمون بارداری (hCG) هنوز به حد قابلتشخیص در ادرار نرسیده؛ در بیشتر موارد منفی زودهنگام به معنی قطع بارداری نیست و نیاز به صبر و آزمایش خون دقیقتر دارد. بیمار نگران نباشد. راهکارهای عملی: - داروها و پروژسترون حمایتی را طبق دستور پزشک ادامه دهید و خودسرانه قطعنکنید. - صبح روز چهاردهم پس از انتقال یا طبق زمان اعلامی مرکز، آزمایش خون بتا (hCG) انجام دهید؛ آزمایش خون حساستر است. - تست ادراری را صبح زود و با اولین ادرار روز چهاردهم تکرار کنید و از تستهای باکیفیت استفاده نمایید. - از فعالیت بدنی شدید و استرس زیاد خودداری کنید و استراحت سبک داشته باشید. علائم هشدار: - شروع خونریزی واژینال شدید یا درد شکمی بسیار شدید. - تب بالا یا ترشحات بدبو از واژن. - سبکی سر، غش یا تنگی نفس ناگهانی. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و نازایی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.