خانم مطلقه بدون فرزند۳۶ساله زیباشاغل تحصیلکرده دارای خانواده ساکت آروم تنهامقیدهستم بخاطرتنهابودن افسردگی گرفتم۳روانپزشک عوض کردم داروهاجواب داد،مادرم قبول نمیکندپزشک عوض کنم،اماروانپزشکم ازمن۱۷سال بزرگتراماجوان متاهل محترم باتخصص بااخلاق متوجه مشکلاتم شده،ازمشکل زناشوی همسرش پیشنهادصیغه دادقبول نمیکردم امااصراردارن،شهرماکوچیکیه نمیخام به هیچ روانشناسی مراجعه کنم، ناچارمیخام درخواست ایشان قبول کنم
3 تیر 1405
پاسخ پزشکان
3
سلام و عرض ادب حتماروانپزشک رو عوض کنید و از ایشون شکایت کنید؛ هیچ متخصصی این حق رو نداره گرامی اینکه یک روانپزشک پیشنهاد صیغه بدهند؛ یعنی فاجعه! لطفا حقوق خودتون و دیگر همجنس هاتون رو با شکایت از این فرد سو استفاده گر رعایت کنید. موفق باشید
با سلام. خوشحالم که داروها تاثیر گذاشته و حالتون بهتر شده به نظر ارتباط خوبی بین شما شکل گرفته اما مرز بین بیمار و درمانگر رعایت نشده. بهبودی علائم دلیلی برای ازدواج با درمانگر نیست، برای ازدواج و برقراری ارتباط باید مسائل دیگه مثل مساله ی تاهل ایشون و سایر مشکلات را در نظر بگیرید و تصمیم گیری کنید. ضمنا تنهایی موجب افسردگی نمیشه و معمولا علل مختلفی در ایجاد آن نقش دارند.
با سلام، لطفا قبل از هر نوع تصمیم گیری حتما از مشاوره حتی شده آنلاین با روانشناس و روانپزشک دیگری استفاده کنید. رابطه شما با روانپزشک یک رابطه درمانی هست و نه یک رابطه ی معمولی. در این موقعیت شما به تخصص ایشان اعتماد میکنید و مسایل بسیار شخصی زندگی خودتون رو مطرح میکنید به همین دلیل در چنین رابطه ای امکان و ابستگی وجود داره و از طرفی توازن قدرت مثل یک رابطه عادی وجود ندارد. در چنین شرایطی مسئولیت متخصص هست که طبق اخلاق حرفه ای مرز حرفه ای رو در رابطه رعایت کند و تصمیمی نگیره که به روند درمان یا سلامت روان شما آسیب بزند. باید بررسی بشه چرا فکر میکنید مجبور به رابطه باهاشون هستید و راه دیگری ندارید؟ دوست عزیز لطفا قبل هر تصمیم گیری با یک متخصص دیگر مشاوره داشته باشید.
شرایط شما رو درک میکنم عزیزم، پزشک معالج شما مرزهای حرفه ای رو از بین برده، شاید الان بخاطر تنهایی و مسائل دیگه از این پیشنهاد خرسند باشید اما احتمال بده که صیغه با مرد متاهل میتونه بهتون آسیب بزنه و افسردگی برگرده و ناراحتیهای دیگه هم به وجود بیاد. قبل از تصمیم گیری حتما با روانشناس جلسات مشاوره داشته باشید
درخواست ایشان کاملا ممنوع و خط قرمز این حرفه می باشد و با این وجود شما باید بدانید که از لحاظ حرفه ای و اخلاقی کاملا اشتباه می باشد پس به نیت ایشان شک بفرمایید، روانپزشکتان را باید تغییر دهید و درصورت تمایل میتوانید از ایشان شکایت کنید.
سلام. عزیزم اخلاقی حرفه ای میان درمانگر و بیمار بصورت عینیت و مسئولانه بایستی محافظت شود. مسلما شما درنقش بیمارش صیغه می شوی و احتمالا با چسب گذاری ناروا و نداشتن سلامت روان حقوق فردی و همسری شما نادیده گرفته خواهد شد و آخر داستان بخاطر نداشتن سلامت روان صیغه شما ابطال خواهد شد. شما جذب موقعیت شغلی و خود ایده آل ایشان شده ای و خود واقعی افراد در واقعیت زندگی آشکار و ابراز می شود. توصیه می شود از این رابطه آسیب زا خارج شوید و در پی مراقبت از حقوق فردی و سلامت روان خویش باشی و با کسب مهارتهای خوداتکایی و عزت نفس زندگی سالم را بنا کنید.
سلام عزیزم. نظرات همکاران رو خوندید؟دیدید چقدر مطالب مهمی بیان شده؟ بنظر من اینکه خودتونو مجبور به ازدواج با این روانپزشک می دانید باید کاوش بشه و بررسی بشه. خوشبختانه امکان مشاوره تلفنی و آنلاین در این سایت فراهم شده و شما بدون مراجعه حضوری به روانشناسمتخصص زوج درمانی می توانید از تجربیات آنها استفاده کنید. کتابهای خوبی هم هست که با مطالعه آنها تجربه زیادی کسب می کنید. شما باید مهارتهای لازم برای ازدواج را کسب کنید. یک دوره آموزشی هم من در تلگرام دارم که می توانید گوش دهید
با سلام، وقتی فرد برای درمان مراجعه میکنه در آسیب پذیرترین حالت خودشه، و بسیار باید درمانگر و پزشک مراقب باشند و هدف فقط باید کمک به مراجع کننده باشه، هر چیزی غیر از این مصداق بارز تجاوز به حقوق فرد هست، پزشک خودتون رو عوض کنید و اجازه ندید از شما سو استفاده بشه، اگر جلسات حضوری براتون مشکل هست از خدمات آنلاین کمک بگیرید، این الگو می تونه آسیب زا باشه و بهتر ارزیابی و تنطیم بشه.
احتمالاً واکنش شما به تنهایی و نیاز به حمایت عاطفی است و در بیشتر موارد پیشنهاد رابطه از طرف درمانگر نشانه نقض مرزهای حرفهای و غیراخلاقی است. نگران نباشید؛ اولویت ایمنی و ادامه درمان است. راهکارهای عملی: - تماس خصوصی و ملاقاتهای خارج از چارچوب درمانی را قطع کنید و هر ارتباط را فقط مکتوب ذخیره نمایید. - همه پیامها، تاریخها و جزئیات را اسکرینشات یا یادداشت کنید تا مدرک داشته باشید. - حداقل یک نفر مورد اعتماد از دوستان یا خانواده را در جریان بگذارید تا تنها نباشید. - برای ادامه دارو و پیگیری وضعیت روانی بدون قطع درمان، از یک روانپزشک دیگر یا مطب معتبر وقت بگیرید یا داروها را با نسخه جدید مدیریت کنید. - در صورت تهدید، اجبار یا آزار جنسی، مراتب را به پلیس یا نظام پزشکی گزارش دهید. علائم هشدار: - افکار یا برنامه جدی خودکشی یا آسیب به خود. - احساس تهدید، اجبار یا آزار جنسی توسط درمانگر. - بدتر شدن سریع حال روحی، هذیان یا ناتوانی در مراقبت از خود. تخصص پیشنهادی: روانپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.