نامنظمی و دوبار شدن پریود در ماه؛ چرا و چه کار کنم
پریودی نا منظمی داشتم و گاها. ماهی دوبار میشدم اکثرا تو این ماه از دهم تا ۲۲پریود بودم کم زیاد و بالکه و دوباره از ۲۷ام تاچند روز بعد طول کشیده بدون درده بنظرتون ممکن چه مشکل هورمونی داشته باشم باید چیکار کنم؟
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام حتما به وسیله سونوگرافی و آزمایشاتبررسی بشید و درمان لازم رو دریافت کنید
احتمالاً در بیشتر موارد علت این نامنظمی اختلال تخمکگذاری (مثلاً سندرم تخمدان پلیکیستیک) یا عدم تعادل هورمونی است. لازم نیست فوراً نگران باشید اما بررسی کامل برای تشخیص و درمان مناسب نیاز است. راهکارهای عملی: - همین حالا یک تست بارداری خانگی انجام دهید تا حاملگی رد شود. - از امروز یک دفترچه ثبت پریود نگه دارید: تاریخ شروع، پایان، میزان خونریزی و علائم همراه. - فهرست داروها، تغییرات وزن یا استرس اخیر را ثبت کنید و در وقت ویزیت همراه داشته باشید. - برای معاینه و بررسی آزمایشات هورمونی (TSH، پرولاکتین، LH/FSH، پروژسترون) و سونوگرافی شکم/تیروئید وقت متخصص بگیرید. علائم هشدار: - خونریزی خیلی شدید (تعویض پد/نوار به صورت مکرر هر ساعت) - درد ناگهانی و شدید شکم یا لگن - سرگیجه شدید، غش یا ضعف غیرعادی تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.