آیا میوم دیده شده در MRI خطرناک است؟

در فروردین ماه دوبار پریود شدم
مجدد که اردیبهشت پریود شدم قرص استروژن و پروژسترون مصرف کردم یه روز بعد از اتمام دارو حالت خونریزی خییییلی خفیف و خیلی کم داشتم که ۸ روز ادامه داشت

یک هفته بعد از اتمام خونریزی مثل دوره های قبل پریود شدم که پنج روزه بود
دکتر که رفتم سونو برام نوشتن که گفتن میوم داری و برای تایید تشخیص باید ام آر آی بدی که انجام دادم و توی ام آر آی گفتن میوم دارم آیا خطرناکه؟
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر عزیزم رحمتون حاوی میومی هست که باعث اثر فشازی رو حفره داخلی رحمتون شده و همین امر باعث بی نظمی پریودتون و بایستی توسط هیسروسکوپی خارج بشه
0
سلام
میوم رحم معمولا خوشخیم است و در بیشتر موارد خطرناک یا سرطانی نیست.
ولی می‌تواند باعث بی نظمی قاعدگی، لکه بینی و خونریزی شود.
درمان به اندازه، محل میوم و شدت علائم بستگی دارد؛ برای تصمیمگیری، نتیجه MRI را با متخصص زنان بررسی کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً ضایعه‌ای مانند فیبروم رحمی (میوم) که در ام‌آرآی گزارش شده عامل نامنظمی و لکه‌بینی است.
در بیشتر موارد میوم خوش‌خیم است و لزومی برای ترس فوری وجود ندارد، اما نیاز به پیگیری و تعیین درمان مناسب دارد.
راهکار‌های عملی:
- دفترچه‌برداری از تاریخ، شدت و مدت خونریزی و هر دارویی که مصرف می‌کنید.
- آزمایش خون: شمارش کامل سلول‌های خونی و آهن/فریتین برای بررسی کم‌خونی.
- همه نتایج سونوگرافی و ام‌آر‌آی را جمع کنید و نزد متخصص زنان ببرید تا اندازه، محل و نیاز به درمان بررسی شود.
- از مصرف خودسرانه هورمون یا درمان‌های سنتی بدون نظر پزشک خودداری کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید که هر ساعت باید پد یا تامپون عوض شود.
- سرگیجه، تنگی نفس یا ضعف شدید (علامت کم‌خونی حاد).
- درد شکمی بسیار شدید یا تب.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.