سلام وقت بخیر من بعد هر پریودی تپش قلب ، تنگی نفس ، سردرد و سرگیجه، بی حالی ، مورمور شدن دست وپا . کنکوری هم هستم این علائم خیلی اذیت میکنن
این علائم هم دارم به نظرتون چکار کنم ؟ نمیتونم هم برم دکتر ،قرصی یا آمپولی هست ؟ ک بتونم برگردم به درس هام
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام از مکمل آهن در دوران قاعدگی استفاده کنید. استراحت کافی و مصرف آب داشته باشید. اگر کمبود ویتامین دی در شما وجود دارد نیاز به ویتامین دی نیز هست. بهتر است با یک روانپزشک هم دیدار حضوری داشته باشید. ممکن است بعضی از این علایم مربوط به اختلال سندرم پیش از قاعدگی باشد و با درمان بهتر شوید.
سلام ممکنه کم خونی داشته باشید. مصرف مکمل آهن و ویتامین دی بر اساس سطح خونی در آزمایش خون توصیه میشه بنابراینبهتره حتی به صورت تلفنی یا آنلاین ویزیت و چکاپ رو داشته باشید
احتمالاً علت علائم شما کمخونی فقر آهن مرتبط با خونریزی قاعدگی است؛ در بیشتر موارد این وضعیت قابل بهبود است و لازم نیست زیاد نگران باشید. راهکارهای عملی: 1 ابتدا آزمایش خون (هموگلوبین و CBC) انجام شود تا شدت کمخونی مشخص گردد. 2 شروع مصرف قرص آهن خوراکی با نظر پزشک یا با راهنمایی داروساز؛ همراه با ویتامین C برای جذب بهتر و اجتناب از چای/قهوه همزمان. 3 افزایش غذاهای حاوی آهن (گوشت قرمز، حبوبات، اسفناج) و مصرف منابع ویتامین C. 4استراحت کافی، از ایستادن یا بلند شدن ناگهانی پرهیز کنید و تمرین تنفس عمیق برای کاهش تپش. علائم هشدار: 1 تنگینفس شدید یا ناتوانی در صحبت کردن 2 غش یا کاهش هوشیاری 3 خونریزی قاعدگی بسیار شدید یا علائم شوک (تعریق سرد، سرگیجه شدید) تخصص پیشنهادی: هماتولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.