وقت به خیر بستگی به نوع عمل جراحی، میزان جوش خوردن استخوان یا ترمیم بافتها، قدرت عضلات و نظر جراح شما دارد، به طور کلی روند طی 6-12 هفته از دو عصا به یک عصا و سپس بدون عصا
سلام و وقت بخیر باید ابتدا توسط جراح معالجتونمعاینه شوید و گرافی تهیه کنید و اگر استخوان به خوبی جوش خورده بود و مراقبتهای پس از عمل هم به خوبی انجام شده باشد کم کم میتونید بدون عصا راه بروید اما به یکباره همه ی و سایل حمایتی رو کنار نگذارید. با آرزوی سلامتی برای شما.
احتمالاً هنوز به حمایت عصا نیاز دارید؛ در بیشتر موارد در سه ماهگی بیمار میتواند تدریجی وزن را افزایش دهد اما کنار گذاشتن هر دو عصا همزمان ممکن است باعث بیتعادلی یا درد شود. آرامش داشته باشید، روند معمول تدریجی است. راهکارهای عملی: 1 ابتدا از دو عصا به یک عصا تغییر دهید: چند قدم کوتاه داخل خانه بدون درد و بدون لنگش را امتحان کنید. 2 تمرینات روزانه تعادل و تقویت ساق و ران: ایستادن تکپا کنار تکیهگاه، بالا آوردن پاشنه و تقویتات با کش یا وزنه سبک. 3 افزایش تدریجی تحمل وزن: هر روز چند دقیقه بیشتر وزن روی پای عملشده بگذارید اگر درد یا تورم نیامد ادامه دهید. 4 قبل از کنار گذاشتن کامل، عکس یا نظر جراح/فیزیوتراپیست را برای تایید جوش خوردن و کنترل تعادل بگیرید. علائم هشدار: 1 افزایش ناگهانی درد یا لنگش شدید 2 قرمزی، تورم زیاد، ترشح یا تب (علامت احتمال عفونت) 3 بیحسی، ضعف جدید یا ناتوانی در تحمل وزن تخصص پیشنهادی: ارتوپدی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.