۱۴ روز تاخیر قاعدگی — آیا احتمال بارداری هست؟

۱۴ روز تاخیر در پریودی دارم هفته اول نفخ معده داشتم ولی این اواخر شب ها سوزش معده دارم و سمت راست رحمم احساس گرفتگی داشتم و هفته پیش بیبی چک دادم ولی شب انجامش دادم تست منفی بود میخوام بدونم احتمال بارداری هست ؟
30 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
لطفا تست خون بارداری انجام شود
0
وقت به خیر مطمئن‌ترین روش تشخیص تست بتا است
0
وقت به خیر عزیزم برای تشخیص قطعی ازمایش خون بارداری رو انجام بدین
0
برای اطمینان تست خون بارداری بدین عزیز

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً دو علت شایع پشت تاخیر شما هستند: حاملگی یا نوسانات هورمونی/استرس. در بیشتر موارد یک تست صحیح یا آزمایش خون پاسخگو است؛ فعلاً جای نگرانی شدید نیست.
راهکار‌های عملی:
1 تست ادراری را با اولین ادرار صبح تکرار کنید (ترجیحاً کیت با حساسیت خوب).
2 اگر تست ادرار منفی و قاعدگی باز هم شروع نشد، آزمایش خون کمیِ بتا-اچ‌سی‌جی انجام دهید.
3 برای سوزش معده شبانه، از غذا‌های چرب و تند پرهیز و ارتفاع سر را با بالش کمی بالا ببرید.
4 استراحت، کاهش استرس و ثبت تاریخ و علائم قاعدگی تا مراجعه.
علائم هشدار:
1 خون‌ریزی شدید یا درد شدید شکمی مداوم (به‌ویژه یک‌طرفه).
2 تب و لرز یا علائم عفونت.
3 سرگیجه شدید، غش یا تنگی نفس.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.