آیا آریپرازول باعث افزایش اشتها و وزن می‌شود؟

سلام امیدوارم که خوب باشید من میخواستم بدونم که آیا داروی اریپرازول میتونه باعث افزایش اشتها و افزایش وزن در بزرگسالان بشه؟
10 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً آریپرازول می‌تواند در برخی بزرگسالان باعث افزایش اشتها و در نتیجه افزایش وزن شود و در بیشتر موارد این تغییرات خفیف تا متوسط هستند؛ نگران نباشید اما نیاز به پایش دارد.
همچنین ممکن است ترکیب با داروهای دیگر یا تغییرات سبک زندگی بر این اثر افزوده باشد.
راهکارهای عملی:
- وزن و میزان غذا را هفتگی ثبت کنید تا روند را ببینید.
- مصرف غذاهای پرکالری و شیرینی را کاهش دهید و پروتئین و سبزی بیشتر جایگزین کنید.
- روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی سبک تا متوسط (پیاده‌روی، دوچرخه ثابت) داشته باشید.
- درباره تغییر دوز یا جایگزینی دارو با روانپزشک یا داروساز مشورت کنید.
علائم هشدار:
- افزایش وزن سریع و قابل توجه (مثلاً بیش از ۵٪ وزن بدن در یک ماه)
- تپش قلب شدید، سرگیجه مکرر یا غش
- تغییرات شدید خلقی یا افکار آسیب به خود
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص