آب داغ در بارداری؛ آیا خطر سقط دارد؟

آب داغ در بارداری؛ آیا خطر سقط دارد؟
هفته ده بارداری هستم رفتم حمام یکدفعه اب خیلی داغ شد چون شامپو به سر و بدنم زده بودم مجبور شدم با همون اب دوش بگیرم یه لحظه کوتاه تو شکمم حس درد کردم ممکنه باعث سقط جنین و پقص جنین بشه اب داغ؟ به صورتم میزدم یکم حس سوزش میکردم
6 مرداد 1403

پاسخ پزشکان

1
سلام
مشکلی نداره یکمرتبه
0
خیر عزیزم یکبار و کوتاه مشکلی ندارد
0
سلام
مشکلی ندارد
-1
سلام
عزیزم، در این حد مشکلی ایجاد نمی‌کند.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً درد کوتاه احساس‌شده ناشی از تماس ناگهانی با آب بسیار داغ و تحریک پوست یا یک انقباض کوتاه رحم بوده است.
در بیشتر موارد یک دوش کوتاه و گذرا با آب داغ باعث سقط یا آسیب جنین نمی‌شود؛ آرام باشید و وضعیت را دنبال کنید.
راهکار‌های عملی:
- صورت و بدن را با آب و لرم بشویید و ناحیه‌ٔ سوختگی را با آب و لرم خنک کنید.
- آب بنوشید، دراز بکشید و ۳۰۶۰ دقیقه استراحت کنید تا انقباض‌ها فروکش کند.
- ناحیه پوستی حساس را با کرم مرطوب‌کننده ملایم یا آلوئه‌ورا نرم کنید؛ از مالیدن قوی یا دارو‌های بدون تجویز شدید خودداری کنید.
- هر چند ساعت وضعیت علائم واژینال (خونریزی یا نشت مایع) و درد شکم را چک کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی واژینال مداوم یا شدید یا خروج مایع شفاف/خون‌آلود.
- درد شکمی یا گرفتگی شدید و پایدار که با استراحت بهتر نشود.
- تب بالا یا تاول‌ها/سوختگی پوستی و سیع و دردناک.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.