خواب‌آلودگی و گزگز پس از شروع اسنترا

گزگزومومورموردرصورت و دست وپا داشتم دکتر گفت ام ار ای سالمه اسنترا ۵۰داده دوروزه روزی نصف اسنترا ۵۰میخورم احساس بی حالی وخواب آلودگی شدید دارم
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
علایم خودتون رو به پزشک اطلاع بدید
0
سلام.
اسنترا (سرترالین) در روز‌های اول شروع درمان می‌تواند باعث خوابآلودگی، بیحالی یا کمی سرگیجه شود و معمولا طی یک تا دو هفته با عادت کردن بدن کمتر می‌شود.
اگر علائم خیلی شدید شد، خوابآلودگی مانع کار‌های روزانه شد، یا همراه با بیقراری شدید، تپش قلب یا بدتر شدن گزگز بود، بهتر است با پزشک معالجتان تماس بگیرید تا دوز یا زمان مصرف بررسی شود.
خودسرانه دوز را تغییر ندهید یا قطع نکنید.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این علائم مربوط به عوارض آغاز مصرف اسنترا (خواب‌آلودگی، بی‌حالی، مورمور/گزگز) است. در بیشتر موارد این نشانه‌ها طی چند روز تا چند هفته کاهش پیدا می‌کنند و فوریت حاد ندارند، اما مراقبت لازم است.
راهکار‌های عملی:
1 دارو را طبق نسخه ادامه دهید و از قطع ناگهانی خودداری کنید.
2 برای کاهش خواب‌آلودگی، مصرف دارو را با نظر پزشک به شب منتقل کنید.
3 از رانندگی و کار با ماشین‌آلات سنگین تا رفع خواب‌آلودگی خودداری کنید.
4 از الکل و آرام‌بخش‌های اضافه پرهیز کنید و مایعات و تغذیه منظم داشته باشید.
علائم هشدار:
1 تنگی نفس، تورم صورت یا لب‌ها (علامت حساسیت شدید)
2 خواب‌آلودگی یا گیجی بسیار شدید که مراقبت از خود را مختل کند
3 افکار یا رفتار خودآسیب‌رسان یا تشدید ناگهانی حالت افسردگی
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.