علائم خرابی کاکائو چگونه است ممنونمم؟

درود درود ببخشید من یک شکلات کاکائو انگشتی تک تک از وسط نصف کردم و نصف شکلات خوردم طعم خوبی داشت ولی نصف دوم خوردم مزه بدی داشت دهانم تند و تلخ شد آیا امکان داره یک شکلات انگشتی قسمتی فاسد بشه و قسمتی سالم باشه ؟

الان حالت تهوع دارم باتشکر
14 اسفند 1404

پاسخ پزشکان

0
سلام
به تاریخ مصرف شکلات نگاه کنید.
در صورت تغییر طعم مواد غذایی آنها را مصرف نکنید.
مصرف مقدار جزئی از شکلات حتی اگر خراب باشد برای بدن قابل سمزدایی است.
نگران نباشید.
0
با سلام
به تاریخ انقضا مواد غذایی توجه داشته باشید.
معمولا شکلات‌ها جزو مواد غذایی وجود دارند که به راحتی خراب نمی‌شوند با این حال هر ماده غذایی که تغییر مزه زنگ و بافت می‌دهد را مصرف نکنید.
مصرف این مقدار شکلات حتی اگر خراب شده باشد برای بدن معمولا مشکلی پیش نمی‌ارد
0
باسلام درصورت تغییر طعم و بو نباید مصرف بشه البته در حجمی که شما مصرف کردین مشکلی پیش نمی‌اد ولی درصورت ادامه دار بودن حالت تهوع به پزشکمراجعه نمایید
0
با سلام و وقت بخیر،
در صورت تغییر طعم نباید مصرف کنید و می تونه نشان دهنده ی خراب شدن آن باشد.
علائمتون اگر ادامه داشت بهتره معاینه شوید.
0
سلام
وقت بخیر.
با مقداری که خوردین مشکلی پیش نمی‌اد اما به همیشه به تاریخ انقضا و شرایط نگهداری مواد غذایی توجه کنین
0
سلام
به صورت کلی هر ماده غذایی که طعم و بوی غیر عادی داشت را مصرف نکنید.
مشکل خاصی برای شما پیش نمی آید و جای نگرانی نیست.
0
بله، ممکن است بخشی از شکلات طعم بد یا فاسد پیدا کند؛ مثلا اگر در قسمتی از آن در اثر گرما، رطوبت یا اکسید شدن چربی‌ها تغییر ایجاد شده باشد، همان بخش می تواند تلخ یا تند مزه شود در حالی که قسمت دیگر طبیعی است.
در بیشتر موارد خوردن مقدار کم از چنین شکلاتی مشکل جدی ایجاد نمی کند و تهوع معمولا موقتی است.
بهتر است کمی آب بنوشید، غذای سبک بخورید و استراحت کنید؛ معمولا مشکل بدون اقدام خاصی حل می شود.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.