دلیل رشد کم و ریش کم در مردان جوان

من ۲۱ ساله هستم و خوب رشد نکردم و لاغر اندام هستم وو ریش خیلی کمی دارم و اصلا افزایش وزن ندارم و عضلات ضعیف دارم چه کار کنم علتش چیست ؟
5 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مشکل شما در بیشتر موارد مربوط به اختلالات هورمونی (مثل کمبود تستوسترون یا مشکل محور هیپوتالاموس-هیپوفیز) یا الگوی تغذیه‌ای و ژنتیک است؛ نگران نباشید چون بسیاری موارد قابل بررسی و درمان‌اند.
راهکار‌های عملی:
1 وزن و قد و دور کمر را هفتگی ثبت کن و سابقه رشد دوران کودکی را یادداشت کن.
2 مصرف کالری و پروتئین را افزایش بده: و عده‌های غنی از پروتئین، آجیل، روغن سالم و کربوهیدرات کامل.
3 تمرینات مقاومتی منظم (وزنه سبک تا متوسط) همراه با استراحت کافی اجرا کن.
4 قرار گرفتن تستوسترون و هورمون رشد را با آزمایش خون بررسی کن؛ برای شروع آزمایش به پزشک مراجعه کن.
علائم هشدار:
1 سردرد شدید یا تاری/دو بینی ناگهانی
2 ضعف شدید، غش یا تنگی نفس ناگهانی
3 تورم یا درد شدید سینه، درد قفسه سینه
تخصص پیشنهادی: غدد

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.