سه ماه پیش با نامزدم رابطه معقدی داشتم تقریبا چند هفته میشه داخل گلوم احساس سوزش میکنم یجور که انگاری با اسید معده سوخته به ندرتم احساس خارش گوش دارم این چند وقت به خودم مشکوک شده بودم و مدام گلوم و چک میکردم که باعث میشد عوق های الکی بزنم چهار روز پیش بطور اتفاقی زمانی بزاق دهنم رو قورت دادم احساس کردم که زائده داخل گلوم دراومده وقتی سرم رو جابجا میکنم حسش نمیکنم،احساسش کم و زیاد میشه
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
جهت معاینه به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید ضمنا در صورت وجود علایم رفلاکس معده توصیه می شود مدتی درمان از این بابت دریافت کنید
احتمالاً عامل این حس، یا زگیل دهانی-حلقی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی است یا التهاب ناشی از رفلاکس اسیدی؛ در بیشتر موارد هر دو قابل بررسی و درماناند و نیازی به و حشت نیست. راهکارهای عملی: - تا زمان معاینه از تماس جنسی دهانی و بوسیدن خودداری کنید و از تحریک گلویتان بپرهیزید. - غرغره با آب نمک گرم (نصف قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب گرم) چند بار در روز. - از سیگار، الکل، غذاهای تند و چرب و خوابیدن بلافاصله بعد از غذاپرهیز کنید تا رفلاکس کمتر شود. - برای مشاهده دقیق، در نور خوب گلو را با آینه نگاه کنید و از لمس مستقیم زائده خودداری کنید؛ عکس و اضح از زائده برای پزشک مفید است. علائم هشدار: - تنگی نفس یا خرخر هنگام تنفس. - خونریزی مداوم یا رشد سریع زائده و مشکل شدید در بلع. - تب بالا یا درد شدید که روزبهروز بدتر میشود؛ در این موارد فوراًمراجعه کنید. تخصص پیشنهادی: متخصص گوش، حلق و بینی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.