درمان سفت شدن سینه در شیردهی و ادامه شیردهی

باسلام
من یه نوزاد ۱ ماهه دارم که خودم شیر میدم از دیشب یه سینه ام درد میکنه و ورم کرده رفتم دکتر عمومی سفالکسین و استامینوفن داد خواستم بپرسم نظر شما چیه و نوزادم از این سینه شیر بخوره اشکالی نداره؟ هیچ ترشح غیر عادی هم نداره شیرش تمیزه
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر عزیزم سینتون رو مرتب تخلیه کنین و کمپرس گرم.
خیر مصرف شیر توسط نوزاد از همون سینه منعی نداره
0
سینه را مرتب تخلیه کنید و از دارو‌های تجویزی استفاده کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت سفتی و درد سینه شما در شیردهی در بیشتر موارد احتقان شیر یا گرفتگی مجرای شیری است؛ نگران نباشید—اگر تب بالا یا ترشح چرکی ندارید معمولاً ادامه شیردهی مشکلی ندارد و سفالکسین اغلب در شیردهی بی‌خطر است.
راهکار‌های عملی:
- قبل از شیر دادن کمپرس گرم چند دقیقه و ماساژ سبک از بخش‌های متورم به سمت نوک پستان انجام دهید.
- نوزاد را مکرر و با وضعیت‌های متفاوت (غلظت‌گیر شدن، تماس پوست به پوست) به سینه بگذارید تا تخلیه بهتر شود؛ اگر نوزاد خوب نگیرد، شیر را با دست یا پمپ تخلیه کنید.
- دارو‌ها را طبق نسخه مصرف کنید و برای درد/تب از استامینوفن/پاراستامول استفاده کنید؛ استراحت و مایعات کافی داشته باشید.
- لباس تنگ نپوشید و سوتین حمایتی ولی نه فشرده بپوشید.
علائم هشدار:
- تب بالا یا لرز جدی.
- خروج ترشح چرکی یا خون از نوک پستان.
- گسترش قرمزی، خط قرمز پیشرونده یا تشدید شدید درد علی‌رغم درمان.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.