احتمال حاملگی کمتر از دو ماه بعد از زایمان

سلام من ۵۵ روز زایمان طبیعی کردم دیروز رابطه محافظت نشده داشتم دیشب قرص اوسیز۷۵درصد مصرف کردم امشب رابطه محافظت نشده داشتم هیچی مصرف نکردم ایا امکان حاملگی مجدد هست؟امکان مصرف کردن صبح قرص شیردهی هست؟ اگر فرداشب شروع کنم ایا تاثیر دارد؟
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً: اگر شیردهی انحصاری و منظم دارید، در بیشتر موارد تخمک‌گذاری تأخیر دارد و احتمال حاملگی کمتر است؛ اما اگر شیردهی نامنظم یا رابطه بدون محافظت داشته‌اید، احتمال حاملگی وجود دارد.
آرام باشید و اقدامات بعدی را انجام دهید.
راهکار‌های عملی:
- هرچه سریع‌تر (طی ۷۲ ساعت برای لوونورژسترل، تا ۵ روز برای آی‌یو‌دی مسی) به مرکز بهداشتی یا متخصص زنان مراجعه کنید تا گزینه اورژانسی بررسی و ارائه شود.
- اگر دوز لوونورژسترل اخیراً مصرف شده، بدون مشورت پزشک دوز اضافه نگیرید؛ آی‌یو‌دی مسی بهترین گزینه پس از چندین رابطه محافظت‌نشده است.
- می‌توانید بعد از مصرف لوونورژسترل به شیردهی ادامه دهید (ایمن در اکثر موارد)؛ برای روش پیشگیری بلندمدت، قرص پروژستین‌محور در شیردهی مناسب است و با پزشک هماهنگ کنید.
- ۲ تا ۳ هفته بعد یا در صورت تأخیر، تست بارداری انجام دهید.
علائم هشدار:
1 خونریزی شدید یا درد شکمی/لگنی بسیار شدید
2 تب بالا یا ترشح بدبو از واژن
3 تست بارداری مثبت همراه با درد یا خونریزی
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.