درد بعد از پریکاردیت؛ چرا هنوز خوب نشده؟

سلام من حدود ۲۰ روز قبل رفتم متخصص قلب چون دو هفته بود قلبم تیر میکشید رفتم اکو دکتر گفت پریکاردیت خفیف داری و مایع کمی دور قلبت جمع شده ایبوپروفن داد دو هفته خوردم بهتر شد دردم شاید کلا روزی دو بار میگیره الان. رفتم اکو بعد دو هفته گفت مایع جمع شده ایبوپروفن رو قطع کن الان هیچ مشکلی نداری. و گفت عصبیه دردت بازم ۶ ماه دیگه بیا اکو. واقعا مشکل قلبی ندارم؟ تو اکو چی نوشته؟ هنوز آخه گاهی درد دارم.
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
درود،
اکو نرمال است، تحت نظر پزشک معالجتان باشید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت ادامه درد شما در بیشتر موارد التهاب باقیمانده پریکارد (باقی‌مانده التهاب اطراف قلب) یا تحریک عصبی-عضلانی/اضطرابی است.
این وضعیت در پی پریکاردیت خفیف شایع است و لزوماً نشان‌دهنده آسیب جدی مداوم قلبی نیست.
پزشک با اکو مایع و عملکرد کلی قلب را بررسی کرده که نشانه خطر فوری نداشته است.
راهکار‌های عملی:
- از خودسرانه شروع دوباره ایبوپروفن یا داروی دیگر خودداری کنید و دارو‌ها را فقط با نظر پزشک ادامه دهید.
- درد و زمان‌بندی آن را ثبت کنید (شدت، زمان، ارتباط با فعالیت یا تنفس) تا در مراجعه بعدی گزارش دهید.
- تکنیک‌های آرام‌سازی تنفس و کاهش استرس روزانه انجام دهید (تنفس دیافراگمی، پیاده‌روی سبک).
- کمپرس ملایم گرم یا سرد روی قفسه سینه برای درد عضلانی امتحان کنید.
علائم هشدار:
- درد شدید یا فشار قفسه سینه جدید که با استراحت بهتر نمی‌شود یا به فک/بازو منتشر می‌شود.
- تنگی نفس شدید، سرگیجه یا غش.
- تب بالا یا تپش قلب خیلی نامنظم.
تخصص پیشنهادی: متخصص قلب

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.