سلام من ریزش ابرو داشتم بخاطر شوره چرب رفتم دکتر پوست و مو بهم قرص ماینوکسیدیل ۲/۵درصدداده وگفته که هر شب نصف قرص را بخورم من میترسم این قرص را استفاده کنم حتی یدونه هم نخوردم چون میترسم بعد قطعش موهای سرم بریزه بنظر شما چیکار کنم
5 آبان 1405
پاسخ پزشکان
خلاصه پاسخ پزشکبازبینیشده توسط پزشک تأییدشده
ماینوکسیدیل خوراکی با دوز پایین برای درمان برخی انواع ریزش مو استفاده میشود و ممکن است در هفتههای اول باعث افزایش موقت ریزش مو شود. با قطع دارو نیز موهایی که به کمک آن حفظ یا رشد کردهاند، ممکن است بهتدریج دوباره بریزند؛ اما معمولا باعث ریزش موی دائمی نمیشود.
— دکتر درین مقصودلو، متخصص پوست و مو (درماتولوژی) مشاهده پاسخ کامل
0
ماینوکسیدیل خوراکی با دوز پایین برای درمان برخی انواع ریزش مو استفاده میشود و ممکن است در هفتههای اول باعث افزایش موقت ریزش مو شود. با قطع دارو نیز موهایی که به کمک آن حفظ یا رشد کردهاند، ممکن است بهتدریج دوباره بریزند؛ اما معمولا باعث ریزش موی دائمی نمیشود. با توجه به اینکه مشکل اصلی شما ریزش ابرو همراه با شوره چرب است، ابتدا باید علت ریزش ابرو مشخص و التهاب پوست کنترل شود.
ماینوکسیدیل خوراکی احتمالاً باعث ریزش دائمی نمیشود؛ در شروع درمان ریزش گذرا (shedding) ممکن است دیده شود و بعد از قطع دارو موها معمولاً به وضعیت قبل بازمیگردند. در بیشتر موارد دوز کم مانند ۲/۵ توصیهشده تحمل خوبی دارد و ترس شما قابل درک است. راهکارهای عملی: - با پزشک معالج درباره مزایا، ریسکها و گزینههای موضعی یا دوز پایینتر صحبت کنید. - طبق تجویز شروع کنید و از قطع خودسرانهخودداری کنید؛ اگر عوارض آزاردهنده داشتید به پزشک اطلاع دهید. - عکسبرداری ماهانه از ناحیه ابرو/سر برای مقایسه وضعیت قبل و بعد. - مراقبت از شوره چرب با شامپوی مناسب و تمیز نگهداشتن پوست اطراف ابرو را ادامه دهید. علائم هشدار: - تپش قلب شدید، سرگیجه یا غش - ورم ناگهانی دست، پا یا صورت یا افزایش وزن سریع - تنگی نفس یا درد قفسه سینه تخصص پیشنهادی: متخصص پوست و مو
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.