سقط مکرر اوایل بارداری؛ چرا جنین رشد نمی‌کند؟

سلام من دو بار باردار شدم ولی سقط شده جنین تو رحم میچسبه ولی رشد نمیکنه ۵هفته سقط میشه میخوام بفهمم دلیل سقط برا چی؟
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
سقط خودبخودی در زیر 20 هفتگی علل مختلفی دارد ولی معمولا مهم‌ترین آن عوامل ژنتیکی هستند بنابراین تحت نظر متخصص زنان و ژنتیک به بررسی علل این سقط‌ها بپردازید
0
سلام
آزمایشات سقز رو باید انجام بدین
0
وقت به خیر عزیزو شما بایستی قبل از بارداری مجدد حتما به پریناتولوژیست مراجعه کنین چون یک سری بررسی و ازمایشات و سونوگرافی‌های اختصاصی مربوط به سقط مکرر هست که بایستی براتون انجامشه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت در یکی از دو دسته است: در بیشتر موارد اختلال کروموزومی جنین باعث توقف رشد می‌شود و یا مشکل حمایتی مادر مثل کمبود هورمون پروژسترون یا اختلال تیروئید/متابولیسم. نگرانی قابل فهم است؛ بررسی‌های دقیق معمولاً علت را روشن می‌کند و راهکار وجود دارد.
راهکار‌های عملی:
- از امروز اسید فولیک روزانه شروع کنید (۴۰۰۸۰۰ میکروگرم) و الکل و دخانیات را قطع کنید.
- مدارک بارداری قبلی و نتایج سونوگرافی را جمع و یادداشت تاریخ‌ها و علائم کنید.
- برای بررسی اولیه وقت از متخصص زنان بگیرید تا آزمایش‌های خون (هورمونی، تیروئید، قند) و سونوگرافی تکرار شود.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید یا دفع لخته بزرگ
- درد شکم خیلی شدید یا غش و سرگیجه
- تب بالای ۳۸ درجه یا علائم عفونت
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.