سلام من دو بار باردار شدم ولی سقط شده جنین تو رحم میچسبه ولی رشد نمیکنه ۵هفته سقط میشه میخوام بفهمم دلیل سقط برا چی؟
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام سقط خودبخودی در زیر 20 هفتگی علل مختلفی دارد ولی معمولا مهمترین آن عوامل ژنتیکی هستند بنابراین تحت نظر متخصص زنان و ژنتیک به بررسی علل این سقطها بپردازید
وقت به خیر عزیزو شما بایستی قبل از بارداری مجدد حتما به پریناتولوژیست مراجعه کنین چون یک سری بررسی و ازمایشات و سونوگرافیهای اختصاصی مربوط به سقط مکرر هست که بایستی براتون انجامشه
احتمالاً علت در یکی از دو دسته است: در بیشتر موارد اختلال کروموزومی جنین باعث توقف رشد میشود و یا مشکل حمایتی مادر مثل کمبود هورمون پروژسترون یا اختلال تیروئید/متابولیسم. نگرانی قابل فهم است؛ بررسیهای دقیق معمولاً علت را روشن میکند و راهکار وجود دارد. راهکارهای عملی: - از امروز اسید فولیک روزانه شروع کنید (۴۰۰–۸۰۰ میکروگرم) و الکل و دخانیات را قطع کنید. - مدارک بارداری قبلی و نتایج سونوگرافی را جمع و یادداشت تاریخها و علائم کنید. - برای بررسی اولیه وقت از متخصص زنان بگیرید تاآزمایشهای خون (هورمونی، تیروئید، قند) و سونوگرافی تکرار شود. علائم هشدار: - خونریزی شدید یا دفع لخته بزرگ - درد شکم خیلی شدید یا غش و سرگیجه - تب بالای ۳۸ درجه یا علائم عفونت تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.