سلام وقت بخیر ، برای خواهرم(۱۰سالش هست) از شامپو نرم کننده لطیفه استفاده کردم ، یعنی رو ریشه مو ریختم نمیدونستم رو ساقه مو باید شامپو رو بریزم و باعث ریزش موی شدید شده به طوری که وقتی شونه میکنم موهاش رو دسته دسته مو میاد . به نظرتون برای درمانش چیکار کنم ؟ صابون مراغه بزنم ؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
نرم کننده نباید با پوست سر تماس بگیرد فقط ساقه مو دیگر تکرار نکنید این نرم کننده اصلا برند خوبی تیست
احتمالاً ریزش بهخاطر تماس نرمکننده با ریشه و شانهزدن روی موهای ضعیف یا تحریک سطحی پوست سر است. در بیشتر موارد این حالت موقتی و ناشی از شکستگی یا ریزش تلوژنی است و با مراقبت مناسب بهبود مییابد؛ نگران نباشید. راهکارهای عملی: 1فوراً موها را با آب و لرم و شامپوی ملایم کودک بشویید و کامل آبکشی کنید. 2 شانهزدن آرام با شانه دندانهدرشت زمانی که مو کمی مرطوب است و از کشیدن یا کشبستن محکم خودداری کنید. 3 از صابون قوی یا محصولات شیمیایی پرهیز کنید؛ نرمکننده را فقط روی ساقه بزنید نه ریشه. 4 از سشوار داغ و برس کشیدن شدید پرهیز و مو را با حوله نرم ضربهای خشک کنید. علائم هشدار: 1 افزایش سریع ریزش یا ایجاد لکههای طاس مشهود در چند روز. 2 قرمزی شدید، درد، تاول یا ترشح چرکی از پوست سر. 3 تب، ضعف عمومی یا گسترش التهاب پوستی. تخصص پیشنهادی: متخصص پوست و مو
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.