سلام آیا مصرف زیاد و مداوم قرص ففور آهن باعث لخته شدن خون وکیست میشود؟چون من هرشب استفاده کردم با اینکا کم خونی نداشتم الان دچار کیست تتمدان شدم و از روز اول پریود تا آخر فقط لخته و کیست میاد بخای خون
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام خیر قرص آهن یا ففول موجب کیست تخمدان یا لخته شدن خون نمیشود
احتمالاً مصرف قرص آهن باعث لختهشدن خون یا ایجاد کیست تخمدان نیست و در بیشتر موارد ارتباطی ندارد. نگرانی شما قابلدرک است؛ معمولاً خونریزیهای با لخته بیشتر به مسائل هورمونی یا ضایعات رحمی مربوطاند تا به مکمل آهن. راهکارهای عملی: - مصرف خودسرانهآهن را قطع کن و تنها با تشخیص پزشک ادامه بده. - میزان خونریزی را ثبت کن (تعداد پدها، اندازه لخته) و یک بطری آب و استراحت داشته باش. - از کمپرس گرم برای درد شکم و مسکنهای معمول مانند پاراستامول یا ایبوپروفن طبق دستور استفاده کن. -هرچه سریعترآزمایشهای پایه خون (CBC، فریتین) و سونوگرافی pelvis انجام بده. علائم هشدار: - خونریزی شدید که پد را هر کمتر از یک ساعت اشباع کند یا ضعف و سرگیجه شدید. - درد شکمی یا لگنی خیلی شدید یا تب همراه با ترشحات بدبو. - تنگی نفس، درد قفسهسینه یا ورم ناگهانی اندامها. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.