آیا گرما امگا-۳ و منیزیم را خراب می‌کند؟

با سلام بنده یک قوطی امگا ۳ و منیزیم سفارش دادم و تا رسیدن بسته و تحویل گرفتن ان چند روزی طول کشیده از انجایی که هوا گرم است و به خصوص در منطقه ما که دما ۵۰ درجه هست ۲ روز در انبار اداره پست بوده اند ایا ممکن است خراب یا بی اثر شده باشند؟
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر معمولا اگر شکل ظاهری دارو تغییر نکند جای نگرانی نیست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً امگا-۳ بیشتر در معرض آسیب است چون چربی‌های غیراشباع با گرما و اکسیژن اکسید شده و بو یا اثربخشی‌شان کاهش می‌یابد؛ در بیشتر موارد منیزیم (نمک‌های معدنی) مقاوم‌تر است و تغییر نمی‌کند.
نگران نباشید؛ بررسی ساده‌ای قابل انجام است.
راهکار‌های عملی:
- بسته‌بندی و تاریخ مصرف را بررسی کنید؛ در صورت پارگی یا نشت، مصرف نکنید.
- بوی محصول را چک کنید: بوی خیلی تند یا طعم تلخ نشان‌دهنده اکسیداسیون است—اگر هست دور بریزید.
- کپسول‌های نرم یا روغن اگر چسبناک، متلاشی یا لکه‌دار شده‌اند دور ریخته شوند.
- در صورت تردید، با داروساز محل خرید یا داروساز محل مشورت کرده و محصول را تعویض کنید.
علائم هشدار:
- تنگی نفس یا خس‌خس ناگهانی
- ورم صورت، لب یا گلو یا کهیر گسترده
- تب بالا یا استفراغ/اسهال شدید یا خون در مدفوع
تخصص پیشنهادی: پزشک عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.