با سلام بنده یک قوطی امگا ۳ و منیزیم سفارش دادم و تا رسیدن بسته و تحویل گرفتن ان چند روزی طول کشیده از انجایی که هوا گرم است و به خصوص در منطقه ما که دما ۵۰ درجه هست ۲ روز در انبار اداره پست بوده اند ایا ممکن است خراب یا بی اثر شده باشند؟
3 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر معمولا اگر شکل ظاهری دارو تغییر نکند جای نگرانی نیست
احتمالاً امگا-۳ بیشتر در معرض آسیب است چون چربیهای غیراشباع با گرما و اکسیژن اکسید شده و بو یا اثربخشیشان کاهش مییابد؛ در بیشتر موارد منیزیم (نمکهای معدنی) مقاومتر است و تغییر نمیکند. نگران نباشید؛ بررسی سادهای قابل انجام است. راهکارهای عملی: - بستهبندی و تاریخ مصرف را بررسی کنید؛ در صورت پارگی یا نشت، مصرف نکنید. - بوی محصول را چک کنید: بوی خیلی تند یا طعم تلخ نشاندهنده اکسیداسیون است—اگر هست دور بریزید. - کپسولهای نرم یا روغن اگر چسبناک، متلاشی یا لکهدار شدهاند دور ریخته شوند. - در صورت تردید، با داروساز محل خرید یا داروساز محل مشورت کرده و محصول را تعویض کنید. علائم هشدار: - تنگی نفس یا خسخس ناگهانی - ورم صورت، لب یا گلو یا کهیر گسترده - تب بالا یا استفراغ/اسهال شدید یا خون در مدفوع تخصص پیشنهادی: پزشک عمومی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.