درد معده که به پشت می‌زند بعد از مصرف قرص

سلام من به دلیل دیسک کمر قرص های مگنیفورت نوازین لایریور و ملوکسیکام استفاده میکنم
ملوکسیکامو موقع نهار استفاده میکنم ولی سه تای بعدی بعد شام استفاده میکنم که باعث درد معده شده خواستم بدونم اینارو چطوری استفاده کنم که مشکلی نداشته باشه
7 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً درد شما در اثر تحریک پوشش معده یا گاستریت/زخم ناشی از ملوکسیکام است؛ در بیشتر موارد این داروها موجب سوختگی یا التهاب معده می‌شوند و کمتر احتمال دارد ناشی از پانکراتیت باشد.
نگران نباشید اما نیاز به اصلاح مصرف و بررسی دارد.
راهکارهای عملی:
- ملوکسیکام را همراه وعده غذایی و مقدار کافی آب مصرف کنید و از مصرف آن روی معده خالی بپرهیزید.
- از مصرف الکل و سیگار اجتناب کنید و داروهای ضدالتهاب دیگر را همزمان مصرف نکنید.
- مصرف موقت آنتی‌اسیدهای بدون نسخه ممکن است تسکین دهد؛ درباره‌ شروع داروی محافظ معده مانند مهارکننده پمپ پروتون با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
- در صورت نیاز، از پزشک بخواهید جایگزین غیرNSAID (مثلاً استامینوفن) یا کاهش دوز را بررسی کند.
علائم هشدار:
- استفراغ خونی یا قهوه‌ای رنگ.
- مدفوع سیاه یا وجود خون در مدفوع.
- درد بسیار شدید که با تب، تهوع و استفراغ مداوم همراه است.
تخصص پیشنهادی: گوارش

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص