سلام با توجه به تصویر من حدود یک ساله دارم بدون تجویز به موهام مانیکسیدیل میزنم الان احساس میکنم قسمت شقیقه هام ۱ یا ۲ سانت عقب رفته شقیقه هام کمی خالی است ایا میتوان در این سن و این اوضاع برای کاشت مو اقدام کنم و اگر بکارم نمیرزد موها دیگر
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام اول باید علت ریزش در موهای شما مشخص بشه. ماینوکسیدیل نباید بدون تجویز و طولانی مدت مصرف بشه و حتی. قطع اون نباید به یکباره باشه. پس جهت مشاوره دقیق و درمان مناسب به متخصص پوستمراجعه کنید
احتمالاً علت ریزش شما آلوپسی آندروژنتیک (الگوی مردانه) یا ریزش موقتی مرتبط با دارو یا تغییرات فیزیولوژیک است. در بیشتر موارد با معاینه و بررسی سابقه مصرف مینوکسیدیل میتوان تصمیم گرفت و نگران نباشید؛ گزینههایی برای مدیریت و کاشت وجود دارد. راهکارهای عملی: - تصاویر و اضح از جلو، دو طرف و بالا از سر تهیه کنید تا روند عقبرفت خط مو مشخص شود. -هرچه زودتر به متخصص پوست و مو برایمعاینه بالینی مراجعه کنید تا الگوی ریزش و وضعیت فولیکول ارزیابی شود. - مصرف مینوکسیدیل را بدون نظر پزشک تغییر ندهید؛ پزشک درباره ادامه یا اصلاح درمان راهنمایی میکند. -در صورت نیاز پزشک، آزمایشهای هورمونی و تست کشش مو انجام خواهد شد تا تشخیص دقیقتر حاصل شود. علائم هشدار: - افزایش سریع و گسترده ریزش مو طی هفتهها - التهاب، درد شدید یا ترشح و زخم روی پوست سر - تب یا علائم سیستمیک همراه با ریزش مو تخصص پیشنهادی: متخصص پوست و مو
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.