کاشت مو در ریزش جزئی شقیقه

سلام با توجه به تصویر من حدود یک ساله دارم بدون تجویز به موهام مانیکسیدیل میزنم الان احساس میکنم قسمت شقیقه هام ۱ یا ۲ سانت عقب رفته
شقیقه هام کمی خالی است ایا میتوان در این سن و این اوضاع برای کاشت مو اقدام کنم و اگر بکارم نمیرزد موها دیگر
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
سلام
اول باید علت ریزش در مو‌های شما مشخص بشه.
ماینوکسیدیل نباید بدون تجویز و طولانی مدت مصرف بشه و حتی.
قطع اون نباید به یکباره باشه.
پس جهت مشاوره دقیق و درمان مناسب به متخصص پوست مراجعه کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت ریزش شما آلوپسی آندروژنتیک (الگوی مردانه) یا ریزش موقتی مرتبط با دارو یا تغییرات فیزیولوژیک است.
در بیشتر موارد با معاینه و بررسی سابقه مصرف مینوکسیدیل می‌توان تصمیم گرفت و نگران نباشید؛ گزینه‌هایی برای مدیریت و کاشت وجود دارد.
راهکار‌های عملی:
- تصاویر و اضح از جلو، دو طرف و بالا از سر تهیه کنید تا روند عقب‌رفت خط مو مشخص شود.
- هرچه زودتر به متخصص پوست و مو برای معاینه بالینی مراجعه کنید تا الگوی ریزش و وضعیت فولیکول ارزیابی شود.
- مصرف مینوکسیدیل را بدون نظر پزشک تغییر ندهید؛ پزشک درباره ادامه یا اصلاح درمان راهنمایی می‌کند.
- در صورت نیاز پزشک، آزمایش‌های هورمونی و تست کشش مو انجام خواهد شد تا تشخیص دقیق‌تر حاصل شود.
علائم هشدار:
- افزایش سریع و گسترده ریزش مو طی هفته‌ها
- التهاب، درد شدید یا ترشح و زخم روی پوست سر
- تب یا علائم سیستمیک همراه با ریزش مو
تخصص پیشنهادی:
متخصص پوست و مو

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.