در پریودی اخیرم دفع لخته تا ۱۲ روز داشتم و روز ۱۱ و دوازدهم لخته ها رنگش روشن بود.به پزشک که مراجعه کردم تمام سونو و ازمایش هورمون و عدم بارداری و تیرویید و ذخایر فولیکولی نرمال بود.دکتر گفت از استرس بوده.روز ۱۳ ام یکم لکه بینی داشتم و روز ۱۴ ام قطع شد. البته از روز ۱۱ قرص دروسبلا و ترانس امین و مفتامیک اسید برای کانترل استفاده میکنم.علت خونریزی چی میتونه باشه؟من همیشه پریودی منظم و به موقع داشتم.
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
با توجه به نتایج نرمال سونو و آزمایشها، احتمالا نوسان هورمونی ناشی از استرس یا داروها علت است. دروسبلا و ترانسآمین میتونن قاعدگی رو تحت تاثیر بذارن. ادامه آهن و پیگیری با پزشک توصیه میشه.
احتمالاً علت این خونریزی گذرا نوسان هورمونی یا اثر داروهایی است که اخیراً مصرف یا قطع کردهاید؛ در بیشتر موارد پس از تنظیم دارو و کاهش استرس، خونریزی کم و قطع میشود و لازم نیست خیلی نگران باشید. راهکارهای عملی: - داروها را دقیقاً طبق دستور پزشک ادامه دهید و از قطع خودسرانهخودداری کنید. -استراحت کافی، کاهش استرس و خواب منظم را رعایت کنید؛ تنفس عمیق و آرامسازی موثر است. - شمارش و ثبت مقدار خونریزی (تعداد پدها، وجود لخته) و در صورت احساس خستگی یا تنگی نفس، آزمایشهموگلوبین انجام دهید و در صورت نیاز مکمل آهن مصرف کنید. علائم هشدار: - تعویض پد هر یک ساعت یا علائم ضعف شدید، سرگیجه و غش - تب بالا یا درد شدید و ناگهانی شکم - تپش قلب شدید، تنفس کوتاه یا رنگپریدگی شدید تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.