عفونت واژن در بارداری هفته ۲۶: آیا برای جنین خطر دارد؟

عفونت واژینال دارم دکتر برام کلینداماسین و کلوتریمازول ۲ درصد نوشته عفونتم چی بود یادم رفت بپرسم خطرنداره برای بچه م اخه سوزس و خارش دارم
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
سلام
حتما باید درمان شوید درصورت درمان مناسب مشکلی نیست
1
احتمالا علت خارش و سوزش شما عفونت قارچی (کاندیدا) یا و اژینوز باکتریال است.
مصرف کنید مشکلی ندارد
0
وقت به خیر عزیزم دارو بر حسب معاینه برای شما تحویز شده بدون نگرانی استفاده کنین خطری برای جنینتون نداره اتفاقا عدم درمان میتونه خطر ساز باشه و شمارو در معرض زایمان زودرس قرار بده

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت خارش و سوزش شما عفونت قارچی (کاندیدا) یا و اژینوز باکتریال است.
در بیشتر موارد درمان‌های تجویزی مانند کلوتریمازول موضعی و کلیندامایسین طبق نسخه برای جنین خطر قابل توجهی ایجاد نمی‌کنند؛ اما رعایت درمان و پیگیری لازم است تا عفونت کنترل شود و آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
- دارو‌ها را دقیقاً و تا پایان دوره تجویز شده مصرف کنید.
- از دوش واژینال، اسپری‌های معطر و کرم‌های غیرتجویزی اجتناب کنید.
- لباس نخی، خشک و آزاد بپوشید و از لباس مرطوب خودداری کنید.
- تا بهبودی کامل از رابطه جنسی خودداری کنید و هر واکنش حساسیتی را گزارش کنید.
علائم هشدار:
- تب بالای 38 درجه یا احساس بیماری عمومی همراه با لرز.
- خونریزی واژینال یا درد شکم شدید و انقباضات منظم.
- کاهش محسوس حرکات جنین یا ترشح بسیار بدبو/زرد یا سبز.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.