وقت به خیر عزیزم دارو بر حسب معاینه برای شما تحویز شده بدون نگرانی استفاده کنین خطری برای جنینتون نداره اتفاقا عدم درمان میتونه خطر ساز باشه و شمارو در معرض زایمان زودرس قرار بده
احتمالاً علت خارش و سوزش شما عفونت قارچی (کاندیدا) یا و اژینوز باکتریال است. در بیشتر موارد درمانهای تجویزی مانند کلوتریمازول موضعی و کلیندامایسین طبق نسخه برای جنین خطر قابل توجهی ایجاد نمیکنند؛ اما رعایت درمان و پیگیری لازم است تا عفونت کنترل شود و آرام باشید. راهکارهای عملی: - داروها را دقیقاً و تا پایان دوره تجویز شده مصرف کنید. - از دوش واژینال، اسپریهای معطر و کرمهای غیرتجویزی اجتناب کنید. - لباس نخی، خشک و آزاد بپوشید و از لباس مرطوب خودداری کنید. - تا بهبودی کامل از رابطه جنسی خودداری کنید و هر واکنش حساسیتی را گزارش کنید. علائم هشدار: - تب بالای 38 درجه یا احساس بیماری عمومی همراه با لرز. - خونریزی واژینال یا درد شکم شدید و انقباضات منظم. - کاهش محسوس حرکات جنین یا ترشح بسیار بدبو/زرد یا سبز. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.