آیا مرکز بهداشت سرنگ خودش را استفاده می‌کند؟

من تو مرکز بهداشت چند بار برای تست های مختلف خون گیری انجام دادم و واکسن زدم. ایا این کارشون طبیعیه یا اینکه هرکس میره مرکز بهداشت خودش باید سرنگشو از داروخانه خریده باشه ؟
من دیروز رفتم مرکز بهداشت طرف خودش دست کرد تو کمد و یه سرنگ در اورد و خون گیری رو انجام داد.
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر خونگیری با سرنگدیک بار مصرف و استریل است و جای نگرانی نیست
0
سلام
خون گیری با سرنگ استریل انجام می‌شه نگران نباشید
0
احتمالا مرکز بهداشت از سرنگ یکبارمصرف و استریل از موجودی خودش استفاده کرده و آن را برای خونگیری یا واکسن باز کرده است

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مرکز بهداشت از سرنگ یک‌بارمصرف و استریل از موجودی خودش استفاده کرده و آن را برای خون‌گیری یا واکسن باز کرده است.
در بیشتر موارد این کار استاندارد است و جای نگرانی اندک است، اما بهتر است رویت بسته‌بندی و نحوه باز شدن انجام شود تا از ایمنی مطمئن شوید.
راهکار‌های عملی:
- در مراجعه بعدی درخواست کنید بسته‌بندی سرنگ را مقابلتان باز کنند و نشان دهند.
- از کارکنان درباره یک‌بارمصرف بودن و تاریخ انقضا یا شماره سری ساخت جعبه سؤال کنید.
- محل خون‌گیری را تمیز نگه دارید و در صورت وجود خون‌ریزی غیرمعمول یا ترشح، پانسمان را تعویض کنید.
- در صورت نگرانی از آلودگی، با پزشک در مورد انجام آزمایش‌های لازم (هپاتیت، HIV) مشاوره بگیرید.
علائم هشدار:
- تب بالای
38.5 درجه یا لرز بعد از خون‌گیری/تزریق.
- قرمزی، تورم یا ترشح چرکی در محل تزریق.
- سرگیجه شدید، غش یا خون‌ریزی کنترل‌نشده.
تخصص پیشنهادی: متخصص بیماری‌های عفونی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.