من تو مرکز بهداشت چند بار برای تست های مختلف خون گیری انجام دادم و واکسن زدم. ایا این کارشون طبیعیه یا اینکه هرکس میره مرکز بهداشت خودش باید سرنگشو از داروخانه خریده باشه ؟ من دیروز رفتم مرکز بهداشت طرف خودش دست کرد تو کمد و یه سرنگ در اورد و خون گیری رو انجام داد.
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر خونگیری با سرنگدیک بار مصرف و استریل است و جای نگرانی نیست
احتمالاً مرکز بهداشت از سرنگ یکبارمصرف و استریل از موجودی خودش استفاده کرده و آن را برای خونگیری یا واکسن باز کرده است. در بیشتر موارد این کار استاندارد است و جای نگرانی اندک است، اما بهتر است رویت بستهبندی و نحوه باز شدن انجام شود تا از ایمنی مطمئن شوید. راهکارهای عملی: - در مراجعه بعدی درخواست کنید بستهبندی سرنگ را مقابلتان باز کنند و نشان دهند. - از کارکنان درباره یکبارمصرف بودن و تاریخ انقضا یا شماره سری ساخت جعبه سؤال کنید. - محل خونگیری را تمیز نگه دارید و در صورت وجود خونریزی غیرمعمول یا ترشح، پانسمان را تعویض کنید. - در صورت نگرانی از آلودگی، با پزشک در مورد انجام آزمایشهای لازم (هپاتیت، HIV) مشاوره بگیرید. علائم هشدار: - تب بالای 38.5 درجه یا لرز بعد از خونگیری/تزریق. - قرمزی، تورم یا ترشح چرکی در محل تزریق. - سرگیجه شدید، غش یا خونریزی کنترلنشده. تخصص پیشنهادی: متخصص بیماریهای عفونی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.