من الان دقیقا ۱۳ سالمه به سن بلوغ هست ، مدتی هست بعصی وقتا ها بصورت غیر وسواس گونه یعنی بدون وسواس حدود ۷ یا ۸ دقیقه استمنا میکنم ، آیا این کار عوارض پزشکی دارد و باعث بیماری ایدز یا کم خونی میشود؟ آیا این عمل در نوجوانان مثل من طبیعی است یا خیر؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام خیر، استمنا باعث ایدز یا کمخونی نمیشود. فقط اگر به حدی باشد که به زندگی، درس یا روابطت آسیب بزند، بهتر است درباره اش با پزشک یا مشاور صحبت کنی
احتمالاً رفتار شما در شروع بلوغ طبیعی و شایع است و در بیشتر موارد عارضه پزشکی جدی ایجاد نمیکند. خودارضایی معمولی باعث ایدز یا کمخونی نمیشود؛ ایدز از تماس با خون یا مایعات آلوده در رابطههای پرخطر یا سرنگ منتقل میشود، نه از خودارضایی سالم. اگر درد، خونریزی یا اضطراب شدیدی دارید، پیگیری لازم است. راهکارهای عملی: -بهداشت: دستها را قبل و بعد بشویید و ناخنها را کوتاه نگه دارید تا از زخم و عفونت جلوگیری شود. - ملایم باشید: از فشار یا مالش خشن خودداری کنید و در صورت تحریک یا درد به مدت چند روز استراحت کنید. - اگر این رفتار زمان خواب، درس یا روابط را مختل میکند، تلاش کنید با ورزش، سرگرمی یا صحبت با یک بزرگتر یا مشاور توجه خود را تغییر دهید. علائم هشدار: - خونریزی مداوم یا زخم قابل مشاهده در ناحیه تناسلی - درد شدید، تب یا ترشح بدبو که نشانه عفونت است - ناتوانی در کنترل رفتار یا افکار خودآسیب که روزمره را مختل میکند تخصص پیشنهادی: پزشک اطفال
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.