آمپولی که قراره بریزیم تو میکروست نیاز به هواگیری داره؟ خود میکروست از قبل هواگیری شده،حالا بخوایم دارویی از طریق سرنگ بریزیم داخل میکروست نیازه که سرنگ هوا گیری بشه؟کلا روی هواگیری حساس شدم میشه لطفا هر جزئیاتی در این باره هست توضیح بدین
10 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام اون هوایی که خطرناک داخل رگ بشه خیلی عدد زیادی با یکم هوا هیچ اتفاقی نمیفته نگران نباشین
احتمالاً نگرانی شما مربوط به و رود حباب هوا به داخل رگ هنگام تزریق است. در بیشتر موارد، حبابهای بسیار کوچک در خط وریدی محیطی مشکلی ایجاد نمیکنند اما حجم زیاد هوا یا و رود به رگ مرکزی میتواند خطرناک باشد. راهکارهای عملی: 1 مطمئن شوید میکروست از قبل کاملاً پر (هوایی از آن خارج) شده و کلینیکی وصل است. 2 قبل از تزریق، سرنگ را عمودی نگه دارید، حبابها را به سمت سوزن هدایت و با فشار پیستون هوا را خارج کنید. 3 گیره رولر روی ست را ببندید یا فشار ورید را کم کنید، سپس سرنگ را وصل و آرام تزریق یا با نرمال سالین خط را فلاش کنید. 4 اگر از کاتتر مرکزی استفاده میشود یا دوز بزرگ است، حذف کامل هوا و تزریق بسیار آهسته ضروری است. علائم هشدار: 1 تنگی نفس ناگهانی یا مشکل شدید در تنفس 2 درد قفسه سینه یا احساس فشار قلبی 3 گیجی ناگهانی، سبکی سر یا غش تخصص پیشنهادی: داخلی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.