سلام وقتتون بخیر، من بعداز رابطه جنسی دچار پارگی پرینه شدم .رفتم پیش متخصص گفتن خودش ترمیم میشه ، بعداز مدتی ترمیم شد ولی دوباره بعداز رابطه یکم پاره شد ، میتونید یه کرم ترمیم کننده خوب بهم معرفی کنید؟؟؟ ممنونم
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم بعد از هر بار سرویس بهداشتی خودتون رو خوب شسشتو شو بدین و خشک کنین لباس زیر نخی سبک بپوشین روزی دو سه نوبت هر بار ده دقیقه در اب و لرم بشینین رژیم غذاییتون به نحوی باشه که شکمتون نرم کار کنه و از پماد دکسپنتانول پنج درصد و زینک اکساید هم به صورت موضعی استفاده کنین
احتمالاً این پارگیها سطحی و ناشی از خشکی یا تماس خشن حین رابطه هستند و در بیشتر موارد خودبهخود ترمیم مییابند؛ نگران نباشید اما مراقبت مناسب لازم است. راهکارهای عملی: - ناحیه را با آب و لرم و صابون ملایم بشویید و با ضربه نرم خشک کنید. - شبانه یک لایه نازک و ازلین یا پماد حاوی زینک اکساید روی محل بمالید (از پماد آنتیبیوتیک بدون تجویز استفاده نکنید). - تا بهبود کامل از رابطه جنسی یا تماس خشن پرهیز کنید و هنگام ادامه رابطه از لوبریکانت پایه آب استفاده کنید. - در صورت درد قابل توجه از مسکن ساده مثل استامینوفن طبق دستور بروشور استفاده کنید و کمپرس سرد ملایم کمککننده است. علائم هشدار: - تب یا لرز همراه با بدتر شدن درد - افزایش قرمزی، ورم یا ترشح چرکی و بوی نامطبوع - خونریزی شدید یا باز شدن کامل زخم تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.