سلام وقتتون بخیر بنده هفته هشتم بارداری هستم و خیلی زود به زود معدم ضعف میکنه جوری که انگار اول صبحه و هنوز چیزی نخوردم و معدم داغ میشه، حالت تهوع هم ندارم و هیچ بیماری هم ندارم معدمم مشکلی نداشته قبل بارداری باید چیکار کنم؟ ممنونم ازتون.
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم از عوارض شایع بارداری هست، وعدههای غذایی رو کوچیک اما متعدد کنین. از غذاهای محرک مثل ادویه و کافیین دوری کنین مصرف اب در حین غذا خوردن رو کاهش بدین مصرف مایعات به هشت تا دوازده لیوان در روز برسه بلافاصله بعد از غذا دراز نکشین. اینها میتونه کمک کننده باشه
احتمالاً علت این ضعف و احساس داغی معده در هفته هشتم بارداری تغییرات هورمونی (افزایش پروژسترون) و در برخی موارد رفلاکس یا افزایش اسید معده است. در بیشتر موارد خطرناک نیست و با اقدامات ساده قابل بهبود است. راهکارهای عملی: - و عدههای کوچک و مکرر بخورید تا معده خالی نماند. - از غذاهای چرب، تند، سرخشده و اسیدی پرهیز کنید. - حداقل یک ساعت بعد از غذا دراز نکشید و هنگام خواب سر را بالاتر قرار دهید. - جرعهجرعه آب یا مایعات و لرم بنوشید و از نوشیدنیهای گازدار و کافئیندار پرهیز کنید. - درباره مصرف آنتیاسیدهای بیخطر در بارداری با ماما یا پزشک مشورت کنید. علائم هشدار: - خونریزی واژینال یا درد شدید شکم - استفراغ مداوم یا عدم توانایی نگه داشتن مایعات - تب بالا (≥38°C)، سرگیجه یا غش تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.