خواهرم ۱۵ سالشه دیشب با خانواده دعواش شد و امروز عصر فهمیدیم یک خشاب پرانول و حدود دو خشاب دیازپام رو به همراه تقریبا ۴/۵ پیک الکل مصرف کرده تازه رسوندیمش بیمارستان لطفا کمک کنید خواهشا بگید احتمال مرگ وجود داره خیلی نگرانیم دکترا هنوز چیزی نمیگن
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام اگر در زمان طلایی رسوندین نگران نباشید. بدون عوارض نیست ولی مصرف این داروها آن هم به این میزان بسیار خطرناک هست
احتمالاً علت اصلی وضعیت خواهر شما تداخل داروهای افسردهکننده سیستم عصبی مرکزی (پرانول، دیازپام) با الکل است که در بیشتر موارد باعث کاهش هوشیاری و خطر سرکوب تنفس میشود. آرام باشید؛ بستری شدن در بیمارستان و تحت نظر بودن قدم مناسبی است. راهکارهای عملی: - به تیم درمان دقیقاً نوع و میزان داروها و زمان مصرف را بگویید و بستهها/قوطیها را همراه داشته باشید. - از دادن هر خوراکی یا نوشیدنی خودداری کنید و از القای استفراغ پرهیز شود. - اگر نیمههوشیار است ولی تنفس دارد، او را به پهلو (وضعیت ریکاوری) قرار دهید تا جلوی آسپیراسیون گرفته شود. - تنفس و رنگ پوست/لبها را زیر نظر داشته باشید و هر بدتر شدن را فوراً به پرستار اطلاع دهید. علائم هشدار: - توقف یا کاهش شدید و آرام تنفس (نفسکشیدن بسیار کند یا قطع شده) - کاهش هوشیاری بهطوری که به صدا یا تکان پاسخ ندهد - تشنج یا کبود شدن لبها/صورت (نشانه کمبود اکسیژن) تخصص پیشنهادی: اورژانس
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.