سلام من نوزاد ۹ ماهه دارم و شیر بهش میدم واین ماه پریودیم فقط یک روز خواستم بپرسم دلیلش چی میتونه باشه ممنون میشم جواب بدید ؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
پریود یکروزه در شیردهی میتواند طبیعی باشد. هورمون پرولاکتین تولید استروژن را کاهش میدهد و قاعدگی نامنظم میشود. اگر شیردهی مداوم است، بازگشت تدریجی پریود طبیعی است. اگر نگران هستید، آزمایشهورمونی و سونوگرافی انجام دهید.
احتمالاً این خونریزی کوتاه بهخاطر بازگشت نامنظم قاعدگی و تغییرات هورمونیپس از زایمان رخ داده است. در بیشتر موارد چنین لکهبینیهای یکروزه بیخطرند و نیاز به اقدام اورژانسی ندارند، اما نیاز به پیگیری ساده دارد. راهکارهای عملی: - میزان و مدت خونریزی را با نوار بهداشتی ثبت کنید و عکس یا یادداشت بگذارید. - دفعات و الگوی شیردهی را یادداشت کنید (شیردهی مکرر شبانه باعث تأخیر در بازگشت قاعدگی میشود). -استراحت کافی، تغذیه مناسب و مایعات مصرف کنید؛ کمخونی را با و عدههای غنی از آهن کاهش دهید. - در صورت داشتن نزدیکی محافظتنشده، تست بارداری خانگی انجام دهید یا به پزشک مراجعه کنید. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید یا غشی و سرگیجه. - تب، ترشح بدبو یا درد شدید لگنی. - خونریزی طولانیتر از ۷ روز یا افزایش ناگهانی شدت خونریزی. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.