سلام من ۲۷سالمه فرزند سوم را باردارم هفته ۳۳بارداری هستم حال چند روزی است لبه بیرونی واژن خارش داره و کمی بو میدهد و اینکه تکرر ادرار البته ادرار خیلی کم هربار و زرد پررنگ است چه چیزی استفاده کنم خوب بشم
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام احتمال حساسیت و یا عفونت قارچی وجود دارد برای بررسی به متخصص زنانمراجعه کنید
سلام علائم شما می تواند ناشی از عفونت واژن یا عفونت ادراری باشد. خودسرانه دارو یا کرم استفاده نکنید و امروز یا حداکثر فردا برای معاینه و آزمایش ادرار و ترشحات به متخصص زنانمراجعه کنید.
وقت به خیر عزیزم شما بایستی معاینه شین چون در بارداری تجویز دارو به صورت خودسرانه یا بدون بارداری میتونه خطرناک باشه در ضمن رنگ تیره ادرارتون میتونه نشونه کم ابی باشه حدااقل روزانه هشتا تا دوازده لیوان اب بنوشین خصوصا که فصل گرماست ولی یک ازمایش ادرار مید استریم و کشت ادرار هم بدین که عفونت ادراری رد شه
احتمالاً خارش لبه بیرونی واژن و بوی مختصر ناشی از یک عفونت یا التهاب موضعی در بارداری است و تکرر همراه با ادرار زرد پررنگ احتمالاً نشاندهنده عفونت ادراری است. در بیشتر موارد این مشکلات قابلدرماناند، اما در بارداری نیاز به بررسی سریع دارند تا سلامت شما و جنین حفظ شود، نگران نباشید. راهکارهای عملی: -آب کافی بنوشید تا ادرارتان روشنتر و غلیظی کمتر شود؛ هنگام ادرار سعی کنید مثانه را کامل خالی کنید. - از صابونهای معطر، دوش واژینال و محصولات تحریککننده پرهیز کنید؛ با آب گرم شستشو دهید و لباس زیر نخی عوض کنید. - یک نمونه ادرار جمعآوری کنید و هرچه زودتر برای آزمایش ادرار و بررسی ترشحات به پزشک مراجعه کنید؛ درمان دارویی در بارداری با داروهای ایمن صورت میگیرد. - برای تسکین خارش کمپرس سرد یا نشستن کوتاه در آب و لرم مفید است؛ از پماد یا کرم بدون تجویز پزشکاستفاده نکنید. علائم هشدار: - تب بالای ۳۸ درجه یا درد شدید پهلو/شکم - خونریزی واژینال یا ترشح خیلی بدبو و حجیم - سوزش شدید یا کاهش قابلتوجه در حجم ادرار، سرگیجه یا ضعف تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.