تداخل دیازپام با اس‌سیتالوپرام و پوکساید

سلام
من یه ماهه اس سیتالوپرام ۱۰ مصرف میکنم
و حدود یه هفته هست که پوکساید ۵ هم دکتر بهش اضافه کرده که این دوتارو شب ها مصرف میکنم
امروز دچار درد در قفسه سینه شدم و گردنم داغ شد رفتم بیمارستان بعد انجام ازمایشای مربوط به قلب گفتن مشکلی ندارم و بخاطر اعصابه
و برام امپول دیازپام نوشتن
الان میخوام بدونم دیازپام با پوکساید ع و اس سیتالوپرام ۱۰ تداخلی نداره؟
اخه من امشب باید مصرفشون کنم.
7 آبان 1405

پاسخ پزشکان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً درد قفسه سینه شما ناشی از اضطراب یا پانیک و/یا عوارض موقتی تغییر داروهاست و در بیشتر موارد تلفات قلبی ندارد؛ نگران نباشید اما باید احتیاط کرد.
دیازپام با اس‌سیتالوپرام در بسیاری از افراد تداخل خطرناک ایجاد نمی‌کند اما هم‌زمانی با داروهای آرام‌بخش دیگر یا الکل خواب‌آلودگی و کندی تنفس را تشدید می‌کند.
راهکارهای عملی:
- داروها را دقیقاً طبق دوز تجویز شده مصرف کن و امشب دوز کامل‌تری نخور.
- الکل و هر آرام‌بخش یا مخدر دیگر را کنار بگذار.
- از رانندگی و کار با دستگاه تا چند ساعت پس از مصرف خودداری کن.
- در خانه تنها نباش و کسی از وضعیتت مطلع باشد.
علائم هشدار:
- کاهش شدید هوشیاری یا ناتوانی در بیدار شدن
- تنفس خیلی کند یا احساس ناتوانی در نفس کشیدن
- بازگشت درد قفسه سینه یا تپش قلب شدید
تخصص پیشنهادی: روان‌پزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص