هر شب یک عدد دپاکین ۵۰۰. برای میگرن برای دو ماه تجویزی در حال خوردن اگر یک یا دو بار در هفته برای اضطراب ، لورازپام یا دیازپام با دوز پایین بخورم اشکالی نداره؟ مثلا گاهی در طول هفته. متشکر
14 مرداد 1405
پاسخ پزشکان
خلاصه پاسخ پزشکبازبینیشده توسط پزشک تأییدشده
مصرف همزمان این داروها بدون نظارت پزشک خطرناک است و ممکن است باعث خوابآلودگی شدید یا مشکلات تنفسی شود. لطفا حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید تا دوز مناسب و ایمن برای شما تعیین شود.
مصرف همزمان این داروها بدون نظارت پزشک خطرناک است و ممکن است باعث خوابآلودگی شدید یا مشکلات تنفسی شود. لطفا حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید تا دوز مناسب و ایمن برای شما تعیین شود.
احتمالاً مصرف گاهبهگاه یک دُز کم دیازپام یا لورازپام همراه با دپاکین خطرناک نیست، اما در بیشتر موارد ترکیب باعث افزایش خوابآلودگی و سرکوب دستگاه عصبی مرکزی و ممکن است با تغییر متابولیسم، سطح بنزودیازپینها را بالا ببرد. نگران نباشید اما احتیاطلازم است. راهکارهای عملی: - از مصرف همزمان یا پشتسرهم جلوگیری کنید و بنزودیازپین را فقط در مواقع ضروری و با کمترین دوز ممکن مصرف کنید. - از الکل و داروهای آرامبخش یا خوابآور دیگر پرهیز کنید تا خوابآلودگی و خطرات تنفسی کاهش یابد. - بعد از اولین بار مصرف بنزودیازپین مراقب خوابآلودگی، گیجی یا ضعف تنفسی باشید و تا رفع کامل عوارض از رانندگی و کارهای خطرناکخودداری کنید. - درباره نیاز به آزمایشهای کبدی یا تغییر دوز با پزشک یا داروساز هماهنگ کنید. علائم هشدار: - کاهش شدید یا کندی تنفس و عدم بیداری با تحریک - گیجی شدید، عدم تعادل یا غش - زردی پوست/چشم، درد شکم یا تهوع و استفراغ مداوم (نشانههای کبدی) تخصص پیشنهادی: نورولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.