خارش و قرمزی بدن سه هفته پس از قطع دارو

سلام ، من بعد از یه رابطه پرخطر به پزشک اورولوژی مراجعه کردم با علایم سوزش ادرار که ایشون تشخیص سوزاک دادن وسلبرکس ۲۰۰ و آزیترومایسین ۵۰۰ وداکسی سایکلین ۱۰۰ ونواهیل تجویز کردن وهمچنین زیرنظر ایشون آزمایش pcr hpv در روز دهم بعد از رابطه و آزمایش الایزا نسل چهارم در روز سیزدهم انجام دادم که هر دو منفی بودن وپزشک با اطمینان به من گفتن منفی هستی ودستور قطع مصرف داروهارو دادن اما قرمزی پوست وخارش بدنم
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی یک واکنش آلرژیک یا تاخیری به یکی از دارو‌هایی است که مصرف کرده‌اید؛ در بیشتر موارد چنین واکنش‌هایی حتی پس از قطع دارو چند هفته طول می‌کشند و قابل کنترل هستند، اما نیاز به پیگیری دارد.
راهکار‌های عملی:
- روزانه یک آنتی‌هیستامین نسل دوم خوراکی مطابق بروشور مصرف کنید تا خارش کاهش یابد.
- دوش آب و لرم بگیرید، از صابون‌ها و کرم‌های معطر پرهیز و از مرطوب‌کننده‌های بدون عطر استفاده کنید.
- از لباس نخی خنک و کمپرس سرد موضعی برای کاهش خارش استفاده کنید.
- همه دارو‌ها و مکمل‌های اخیر را یادداشت کنید و از مصرف هر داروی جدید غیرضروری خودداری کنید.
علائم هشدار:
- تنگی نفس یا ورم صورت، لب یا زبان.
- تب بالا یا ضعف شدید و تورم غدد لنفاوی.
- گسترش سریع بثورات به همراه تاول، پوست‌ریزی شدید، یا زردی/ادرار تیره.
تخصص پیشنهادی: پوست (درماتولوژی)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.