ببخشید من ۱۲ روز پیش واکسن هاری و شروع کردم به زدن الان نگاه کردم روی هر دو دستم جای هر سه دوز واکسن هست که قرمز شده و لک شده . درد و خارش ندارم ولی وحشت کردم. علت چیه؟ نشونه خوبیه یا بدیه؟ ممکنه واکسن جمع شده باشه اصن پخش نشده باشه توی بدن؟ یهو دچار الرژی شدید نشم؟ بهم گفتن زیر پوستی زدیم
15 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام یک واکنش طبیعی نسبت به تزریق موضعی و داخل پوستی واکسن هست و جای نگرانی ندارد و اقدام خاصی هم لازم ندارد
احتمالاً قرمزیهای محل تزریق واکسن هاری یک واکنش موضعی التهابی یا ایجاد لکه/اسکار محدود است و در بیشتر موارد بیخطر است. نبود درد و خارش نشانه خوبی است و بهتنهایی احتمال آلرژی شدید یا تجمع واکسن را کاهش میدهد. راهکارهای عملی: - کمپرس خنک روی محل به مدت۱۰–۱۵ دقیقه چند بار در روز. - از خاراندن و مالش خودداری کنید و لباس شل و نخی بپوشید. -مرطوبکننده ملایم یا پماد محافظ (مثل و ازلین) روی ناحیه بزنید تا پوست ترمیم شود. - روزانه اندازه و رنگ را ثبت کنید و در صورت تغییر سریع عکس بگیرید. علائم هشدار: - گسترش سریع قرمزی یا ورم و افزایش درد در محل. - تب، کهیر، تنگی نفس یا علائم شوک آنافیلاکسی. - ترشح چرکی، بدبو شدن یا گرم شدن شدید محل. تخصص پیشنهادی: پزشک عمومی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.