سلام به شما من الان چند روزی هست آسنترا ۱۰۰ مصرف میکنم البته از دوز ۲۵ شروع شد یکم بی قراری دارم البته طوری نیست که نتونم تحمل کنم چه قدر زمان میبره تا رفع شه البته الان ۵ روزه دارم مصرف می کنم و درمواقع تپش قلب زیا د پرانول ۲۰ تجویز کردن
25 مرداد 1399
پاسخ پزشکان
2
با سلام معمولا عوارض تا یک هفته پی از مصرف مرتفع می شود و در صورت تداوم نیاز به کاهش دز و یا استفاده از داروهای دیگر جهت برطرف نمودن این عوارض می باشد.
با سلام خدمت شما در صورت ایجاد عارضه از دوز کمتر می توان شروع کرد و به تدریج و اهسته افزایش داده شود. در صورت رفع نشدن مشکل، امکان اضافه کردن داروی دیگر و یا تغییر داروی اولیه هست.
آسنترا یک داروی ضدافسردگی از گروه SSRI است که برای درمان اختلالات اضطرابی و افسردگی استفاده میشود. عوارض جانبی این دارو ممکن است شامل بی قراری، تپش قلب، افزایش ترشح عرق و اختلالات خواب باشد. معمولا زمانی که بدن به دارو عادت پیدا کند، علائم بی قراری کاهش مییابد. اما اگر علائم شدید یا طولانی مدت ادامه داشته باشند، حتما به پزشک مراجعه کنید. همچنین داروی پرانول 20 یک بتابلاکر است که برای کنترل تپش قلب و فشار خون استفاده میشود و باید بر اساس توصیه پزشک مصرف شود.
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.