حس پنیک شبانه بعد از ترک قهوه

سلام من مدتی(~۱سال) قهوه میخوردم
اما شب ها تپش قلب و حس پنیک بهم دست داد و الان یک هفته هست که ترکش کرد اما همیشه شب ها ساعت ۲ شب به بعد یک دفعه حس میکنم توی خواب قلبم نمیتپه و نفسم بندمیاد از خواب که بیدار میشم احساس گیجی میکنم و احساس میکنم افکارم پریشان شده و مال خودم نیست و حس گیجی دارم خیلی تحریک پذیر میشم و حتی یک لمس کوچک منو بهم میریزه و بی قرار میشم و فشار خونم کمی بالا میره (۱۳.۱۴)
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این علائم بازتابی از قطع کافئین است که در برخی افراد با بروز اضطراب یا حملات پانیک شبانه همراه می‌شود.
در بیشتر موارد این حالت طی روز‌ها تا چند هفته کاهش می‌یابد اما پیگیری لازم است تا علت قطعی بررسی شود.
راهکار‌های عملی:
- تنفس عمیق و ارام با تمرکز روی بازدم تا تپش و سرگیجه کاهش یابد.
- محیط خواب را تاریک و خنک نگه دارید، زمان خواب منظم و بدون صفحه نمایش باشد.
- مایعات بنوشید و یک میان‌وعده سبک حاوی پروتئین و کربوهیدرات ساده داشته باشید.
- از محرک‌ها مثل نیکوتین، نوشابه‌های کافئین‌دار و شکر زیاد شب‌ها پرهیز کنید.
علائم هشدار:
- درد یا فشار قفسه سینه که بیش از چند دقیقه ادامه دارد.
- غش، سردرگمی شدید یا کاهش هوشیاری.
- تنگی نفس شدید یا ضربان بسیار سریع/نامنظم.
تخصص پیشنهادی: روان‌پزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.